Κλειστοί οι παιδικοί σταθμοί του Δήμου Κοζάνης – Αντιδρούν οι εργαζόμενοι

Κινητοποιούνται εκ νέου οι εργαζόμενοι στους παιδικούς σταθμούς για τις επιπτώσεις της απόφασης της ένταξης των προνηπίων από 4 ετών στα νηπιαγωγεία. Μάλιστα στο πλαίσιο της 48ωρης απεργίας της ΠΟΕ ΟΤΑ, οι εργαζόμενοι στους παιδικούς σταθμούς της Κοζάνης συμμετείχαν στην απεργία, ενώ  την Δευτέρα οι παιδικοί στην Κοζάνη παρέμειναν κλειστοί , με τον  κλάδο να αντιδράει στην υποχρεωτική φοίτηση 4χρονων στα νηπιαγωγεία.

Να σημειωθεί πως εκτός του θέματος των παιδικών σταθμών, οι εργαζόμενοι στους δήμους απεργούν Δευτέρα και Τρίτη και για ένα ακόμη θέμα, αυτό των συμβασιούχων, θέμα που αγγίζει και τον Δήμο Κοζάνης, μιας και όπως τόνισε μιλώντας στον “Π.Λ.” ο πρόεδρος του Συλλόγου Δημοτικών Υπαλλήλων Κοζάνης Γιώργος Χριστοφορίδης, υπάρχουν σήμερα 54 εργαζόμενοι που εργάζονται με αυτό το καθεστώς στο δήμο, κυρίως σε υπηρεσίες καθαριότητας, που είχαν προσληφθεί με 8μηνο και η θητεία τους παρατάθηκε ως το τέλος του έτους.

Εντωμεταξύ, οι παιδικοί σταθμοί της Κοζάνης παρέμειναν κλειστοί τη Δευτέρα Μιλώντας στο ράδιοΛόγος και τον Λύσανδρο Ρήγα η Ελένη Γκατζογιάννη, αντιπρόεδρος του συλλόγου δημοτικών υπαλλήλων και εργαζόμενη σε παιδικό σταθμό, σημείωσε πως,  “στο πλαίσιο ενός μεταρρυθμιστικού πλαισίου που θα παρουσιαζόταν , έγινε μια εξαγγελία από τον υπουργό Παιδείας κ. Γαμβρόγλου για υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή. Εμείς αντιδρούμε με την υποχρεωτικότητα. Θεωρούμε ότι καταστρατηγεί τα επαγγελματικά μας δικαιώματα, για έναν επιπλέον χρόνο”, σημείωσε η ίδια. Επίσης, αναφέρθηκε στο γνωστικό αντικείμενο των  βρεφονηπιοκόμων – βρεφονηπιαγωγών, λέγοντας ακόμα πως: “Με αυτό τον τρόπο γίνεται μια υποβάθμιση στο γνωστικό αντικείμενο των τμημάτων των ΤΕΙ της προσχολικής αγωγής της χώρας, το οποίο υποχρεώνει ανώτατα τριτοβάθμια ιδρύματα της χώρας που έχουν ως αποστολή από 0-6 έτη . Επίσης με την υποχρεωτική αγωγή των 4χρονων στα νηπιαγωγεία, συρρικνώνουν τον χώρο των παιδικών σταθμών , καθώς ένα μεγάλο ποσοστό των προνηπίων έχουν το δικαίωμα φοίτησης και στους παιδικούς. Διαφωνούμε στη διχοτόμηση που γίνεται και στην προσχολική ηλικία , η οποία θεωρούμε ότι πρέπει να είναι ενιαία, στις επιταγές της ΕΕ, που μιλάει για προσχολική αγωγή ενιαία 0-6 ετών , χωρίς διαχωρισμούς , που μάλιστα γίνονται και ένα τρόπο περίεργο, λέγοντας ότι 4-6 χρειάζονται εκπαίδευση, ενώ μέχρι τότε χρειάζονται απλά φροντίδα. Με αυτό τον τρόπο καταντούν τους παιδικούς σταθμούς ως κέντρα φύλαξης, που με κανέναν τρόπο δεν θέλουμε εμείς αυτό να συμβεί. Πρέπει να διαφυλάξουμε τον χαρακτήρα των παιδικών σταθμών με κάθε τρόπο”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

από τη διαμαρτυρία της περασμένης εβδομάδας

Η ίδια σημείωσε πως δεν υπάρχουν κατάλληλες δομές, ούτε στα νηπιαγωγεία στην προσχολική εκπαίδευση, για να αναλάβουν μεγαλύτερο αριθμό παιδιών, σημειώνοντας πως τα βρέφη χρειάζονται ειδική φροντίδα  για το λόγο αυτό και δεν μπορεί σε ένα παιδικό σταθμό που δεν έχει βρεφικό τμήμα να πάρει και βρέφη. Τα βρεφικά τμήματα είναι ιδιαίτερο, για αυτό άλλωστε στην Κοζάνη υπάρχουν μόλις 2 τμήματα για 14 παιδάκια έκαστο.

“Υπάρχουν παιδικοί σταθμοί που λειτουργούν μόνο με προνήπια, κυρίως μέσω του ΕΣΠΑ”, σημείωσε, λέγοντας πως αυτοί θα έχουν μεγάλο θέμα. Εντωμεταξύ, οι γονείς προβληματίζονται και θέλουν να έχουν την επιλογή της φοίτησης για τα παιδιά τους. “Σε μια Ευρώπη που κινείται, οι γονείς πρέπει να έχουν δικαίωμα της επιλογής. Δεν μπορεί στην Ελλάδα να προσπαθούμε να εντάξουμε μια συγκεκριμένη κατηγορία με υποχρεωτικότητα, σε μια συγκεκριμένη βαθμίδα. Αυτό είναι αναχρονιστικό”, τόνισε η ίδια, λέγοντας ότι πουθενά δεν υπάρχει τέτοια υποχρεωτικότητα σε όλη την Ευρώπη και Παγκόσμια, εκτός 1-2 περιπτώσεων.

Οι εργαζόμενοι ζητούν να αποσαφηνίσει η κυβέρνηση τι θέλει να κάνει, καταλήγοντας πως στην Κοζάνη το μεγάλο πρόβλημα είναι για τα βρέφη, ενώ και σε γονείς που συμβουλεύονται τους βρεφοκόμους για το τι θα πρέπει να κάνει το παιδί, μίλησε για ανάγκη να γίνει εξατομικευμένα η προσέγγιση αυτή, ώστε να υπάρχει το δικαίωμα της επιλογής.

“Εμείς ο παιδικός σταθμός θέλουμε να υπάρχει”, κατέληξε, λέγοντας πως η υποχρεωτικότητα είναι απαράδεκτο να ακούγεται, λέγοντας πως η προσχολική εκπαίδευση πρέπει να είναι μια ενιαία βαθμίδα έξω από το σχολείο.

Β.Σ.