Βασίλης Γρηγορίου, Green Hippo: 650 θέσεις με την μεταποιητική εξαγωγική μονάδα

Σε πέντε τομείς θα αναπτυχθεί το παραγωγικό μοντέλο της Δυτικής Μακεδονίας σημείωσε ο περιφερειάρχης Γιώργος Κασαπίδης ως εισηγητής στην πρώτη ενότητα “Καινοτομία και Υδρογόνο” του συνεδρίου για τις Μέρες Καινοτομίας που πραγματοποιείται από τις 7-9 Φεβρουαρίου στο Εκθεσιακό Κέντρο της Κοζάνης. “Θέλουμε η περιφέρεια να είναι η πιο πράσινη, να χαρακτηρίζεται από την καινοτομία. Χρηματοδοτούμε 40 ερευνητικά προγράμματα. Θέλουμε ως το τέλος της δεκαετίας να δημιουργήσουμε πάνω από 20.000 θέσεις εργασίας,άμεσες και έμμεσες”. Σημείωσε ότι στόχος είναι να γίνουν κλιματικά ουδέτερα τα σπίτια,ενώ λόγο έκανε και για το πρώτο υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο. Μάλιστα τόνισε ότι μπορεί να γίνουν στη Δυτική Μακεδονία τα πρώτα απορριμματοφόρα με την τεχνολογία του υδρογόνου και να γίνει η δεύτερη κοιλάδα υδρογόνου στην Ευρώπη. Θα χρηματοδοτηθούν μεταπτυχιακά και διδακτορικά και θα συσταθεί ο πρώτος σύνδεσμος νέων ερευνητών. Με 9 εκ θα χρηματοδοτηθεί η θερμοκοιτίδα και με 6 εκ τα clusters.

Ο Γιώργος Χατζημαρκάκης, Διευθύνων Σύμβουλος Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Υδρογόνου Hydrogen Europe σημείωσε ότι το μεγαλύτερο έργο στην τεχνολογία του υδρογόνου θα υλοποιηθεί στη Δυτική Μακεδονία. Χαρακτήρισε το Γιώργο Κασαπίδη ήρωα του υδρογόνου. Αυτή η μετάβαση στον ηλεκτρικό κάνει την περιοχή πρωτοπόρα και θα προσελκύσει επενδύσεις όπως είπε. “Αυτό που επιδιώκουμε είναι η κυκλική οικονομία για να ανακυκλώνονται οι πρώτες ύλες. Θα υπάρχουν και άλλες τεχνολογίες για μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, όπως η πυρόλυση. Η Αίγυπτος και η Σαουδική Αραβία ετοιμάζονται για αυτές τις τεχνολογίες.

Η χρήση στις μεταφορές είναι ευρεία όπως είπε αναφερόμενος στο πρώτο υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο,το δικό του που έφτασε στη Δυτική Μακεδονία. Η ηλεκτρική ενέργεια στο αυτοκίνητο υδρογόνου παράγεται με κυψέλες καυσίμου,μια ιδανική τεχνολογία για μείωση εκπομπών με ,μικρότερη μπαταρία και 20 φορές λιγότερες πρώτες ύλες.

Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μπορεί να γίνει και μετατροπή αυτοκινήτων με αλλαγές στον κινητήρα.

1.000 θέσεις μπορεί να δημιουργηθούν μόνο στην ηλεκτρόλυση, 500 με 1.000 θέσεις στην μετατροπή κινητήρων και αρκετές ακόμα στην παραγωγή λεωφορείων. Εργαζόμαστε για μια Ακαδημία Υδρογόνου συνέχισε. Είμαι χαρούμενος που η περιφέρεια είναι στην κορυφή των πράσινων περιοχών.

Ο κ. Βασίλης Γρηγορίου πρόεδρος της Advent Technologies στην εισήγησή του πρόσθεσε ότι με τη δική τους παρουσία θα έρθουν και άλλες επενδύσεις.”Θέλουμε ο κόσμος να γίνει πιο πράσινος.Η ανάγκη για πράσινο υδρογόνο έχει εκτοξευτεί. Σύντομα πιστεύω να βάλουμε μια κουκίδα που λέγεται Κοζάνη. Έχουμε ανθρώπους υψηλού επιπέδου, τώρα μόνο το 25%είναι Έλληνες κάτι που θα αλλάξει στο τέλος της ημέρας”.

Με τα συστήματα της Advent αντικαθιστάς τη ντιζελογεννήτρια.Έχουν πουληθεί συστήματα στο στρατό αλλά υπάρχει ενδιαφέρον για τα μεγάλα αυτοκίνητα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μόνο πόλης αλλά με κυψελίδες καυσίμου μπορούν να διανύσουν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα όπως είπε. Τα μεγάλα προγράμματα γίνονται στην Ευρώπη .

“Με το Green Hippo θα φτιάξουμε μια μεταποιητική εξαγωγική μονάδα για τις ανάγκες σε παγκόσμιο επίπεδο.650 θέσεις θα δημιουργηθούν, χρηματοδοτούμε το πρώτο μεταπτυχιακό υδρογόνου. Το υδρογόνο θα χρησιμοποιηθεί σε περιοχές που είναι δύσκολο να κατέβει το ενεργειακό αποτύπωμα όπως τσιμεντοβιομηχανίες”.

Ι.Π.

Επενδύσεις σε νέους τομείς, βιομηχανικά διδακτορικά στο ΠΔΜ- Μόλις 10 νεοφυείς επιχειρήσεις στη Δ.Μακεδονία

Γιώργος Χατζημαρκάκης:Η τεχνολογία του υδρογόνου ξεκινά από τη Δυτική Μακεδονία-Σε δύο χρόνια οι πρώτες εφαρμογές

Το πρώτο υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο του Γιώργου Χατζημαρκάκη στο Εκθεσιακό Κέντρο της Κοζάνης

Εγκαίνια για την έκθεση Καινοτομίας στο Εκθεσιακό Κέντρο Κοζανης