ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ  – ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ

Αύξηση της κίνησης στα ΚΕΠ του Δήμου Κοζάνης, τα οποία συγχωνεύτηκαν τον τελευταίο χρόνο στο κτήριο της πρώην νομαρχίας (επί της οδού Δημοκρατίας) και λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο, παρατηρείται σύμφωνα με τα στοιχεία που παραχώρησε σήμερα στους δημοσιογράφους ο ΓΓ του Δήμου Βασίλης Μπουγιοτόπουλος. Ο ίδιος μίλησε, επίσης και για θέματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, στα οποία εκσυγχρονίζεται ο δήμος, ενώ αναφέρθηκε και στις αλλαγές που θα επέλθουν στο οργανόγραμμα του δήμου Κοζάνης.
Ο ίδιος μίλησε γενικότερα για την πολύ σοβαρή δουλειά που έγινε τα τελευταία δύο χρόνια στο Δήμο Κοζάνης, σημειώνοντας πως “ο δήμος αρχίζει να προσαρμόζει τη δομή και τις λειτουργίες του στις ανάγκες της κοινωνίας και τις απαιτήσεις των δημοτών”. Προανήγγειλε, δε την αλλαγή του οργανογράμματος του δήμου Κοζάνης, κάτι που θα ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες. “Από το 2011 και τα καινούρια οργανογράμματα που προέκυψαν στους δήμους ήδη έχουν αλλάξει πολλά πράγματα, είναι επιβεβλημένο να αλλάξει η δομή του δήμου προκειμένου να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες με πολύ περιορισμένους χώρους. Η δομή δεν είναι αυτό που κάνει τη διαφορά. Αυτό που χρειάζεται η δημόσια διοίκηση είναι να αποσαφηνιστούν οι διαδικασίες και τις αρμοδιότητες του κάθε ένα”, είπε χαρακτηριστικά. Ειδικότερα για το οργανόγραμμα απάντησε πως πρόκειται για υποχρέωση από το υπουργείο Εσωτερικών, λέγοντας πως θα γίνει εκτενή συζήτηση για τα οργανωτικά ζητήματα. Προσέθεσε πως περί τις 700 ήταν οι οργανικές θέσεις του δήμου το 2011 επί Καλλικράτη και σήμερα το προσωπικό του δήμου φτάνει στα 430 άτομα. Τόνισε πως το κύριο πρόβλημα του δήμου είναι ο καθορισμός των αρμοδιοτήτων, κάτι που θα βοηθήσει και τον πολίτη. Σε ό,τι αφορά το προσωπικό που λείπει, είπε ότι πρόκειται για τεχνικές ειδικότητες και εξειδικευμένοι όπως οικονομολόγοι.
Επίσης, στις εσωτερικές διαδικασίες του ο δήμος κατόρθωσε να εδραιώσει την ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων, μιας και όταν ανέλαβε τη θέση του γενικού γραμματέα του δήμου ο κ. Μπουγιοτόπουλος, όλα τα έγγραφα διακινούνταν με κλητήρα, κάτι που τώρα άλλαξε, αφού όλα γίνονται ηλεκτρονικά, με αποτέλεσμα να υπάρχει ταχύτητα .

mpougiotopoulos
Ακόμη, ο δήμος Κοζάνης προμηθεύτηκε περί τις 45 ψηφιακές υπογραφές, οι οποίες θα διανεμηθούν στους διευθυντές των τμημάτων. Πρόκειται, όπως τόνισε, για ένα μεγάλο βήμα προς την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, κάτι που φέρνει πιο διαφάνεια και γρηγορότερη ανταπόκριση. Με τις ηλεκτρονικές διαδικασίες φαίνεται ο χρόνος ανταπόκρισης του καθενός και σε πόσο χρόνο ανταποκρίθηκε μια υπηρεσία.
Σε ό,τι αφορά το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών , αυτές τις ημέρες κλείνει ένας χρόνος λειτουργίας από την ολοκληρωμένη και διευρυμένη λειτουργία του. “Μας ενδιαφέρει να προσαρμόσουμε τη δήμο στις ανάγκες της κοινωνίας και όχι το αντίστροφο, όπως είχαμε συνηθίσει για πολλές δεκαετίες”. Με το διευρυμένο ωράριο το ΚΕΠ λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο Δευτέρα με παρασκευή (8π.μ. με 8 π.μ.) ενώ λειτουργεί και το Σάββατο. Με αυτό τον τρόπο αυξήθηκε κατά 15% η προσέλευση του κοινού, εξυπηρετούνται περισσότεροι άνθρωποι , ενώ στο ΚΕΠ διενεργούνται περί τις 25.000 πράξεις το μήνα. Ενδεικτικά, οι πράξεις με το μεγαλύτερο αριθμό από το ΚΕΠ Κοζάνης ήταν: επιδόσεις ηλεκτρονικού παραβόλου, ανανέωση κάρτας ανεργίας , εκδόσεις βεβαιώσεων ανεργίας, αντίγραφο πιστοποιητικού γέννησης και οικογενειακής κατάστασης, βεβαίωση γνησίου υπογραφής κ.α. Όπως προσέθεσε ο κ. Μπουγιοτόπουλος, η στέγαση του ΚΕΠ στη Νομαρχία, μείωσε κατά πολύ τις δαπάνες, ενώ από τα ποιοτικά στοιχεία, η πλειονότητα του κόσμου που επισκέπτεται τα ΚΕΠ είναι πολύ ικανοποιημένοι.


 Β.Σ.