Χρόνια στο “κουρμπέτι” του αποχιονισμού, ας καταθέσουμε και εμείς την άποψή μας ευελπιστώντας να βοηθήσουμε ώστε να μην ξανασυμβούν όσα διαδραματίστηκαν αυτές τις μέρες στην πρωτεύουσα: ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ «ΑΠΟΧΙΟΝΙΣΜΟΥ – ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΥ» ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ (και παρεμφερών, μεγάλων, κεντρικών οδικών αρτηριών).

1. Μία (1) μέρα πριν την ενημέρωση της «Μετεωρολογικής Υπηρεσίας» περί δυσμενών καιρικών φαινομένων και χιονόπτωσης:
α. ΔΙΑΤΗΡΟΥΜΕ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ τόσα εκχιονιστικά μηχανήματα, όσες και λωρίδες κυκλοφορίας της καλυπτόμενης οδού. (Επιθυμητή η επικουρική εμπλοκή +1 εκχιονιστικού, εάν δεν υφίσταται οικονομική στενότητα)
β. ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ «ΤΡΟΧΑΙΑ» ώστε να προβεί σε ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΛΩΡΙΔΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ιδιαίτερα όταν ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από άνω των 3 λωρίδων κυκλοφορίας) κατά την ημέρα εκδήλωσης των φαινομένων ώστε σε περίπτωση σφοδρής και ραγδαίας χιονόπτωσης αφενός να χρησιμοποιηθεί για την απρόσκοπτη κίνηση ειδικών οχημάτων (ασθενοφόρα, εκχιονιστικά κλπ) και αφετέρου για τυχόν ΑΜΕΣΟ σταδιακό απεγκλωβισμό οχημάτων.
β. ΕΚΔΙΔΟΥΜΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ «ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ» ΚΙΝΗΣΗΣ των βαρέων οχημάτων κατά την ημέρα εκδήλωσης των καιρικών φαινομένων, επειδή η αναδίπλωση βαρέως ή ρυμουλκούμενου οχήματος επιφέρει πλήρη αποκλεισμό της οδού και αδυναμία αναστροφής ή απεμπλοκής των επερχόμενων οχημάτων.

2. Η θέση ετοιμότητας των «εκχιονιστικών μηχανημάτων» θα ΠΡΕΠΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να επιλέγεται στις εξόδους των αυτοκινητοδρόμων (ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΠΡΟΠΟΡΕΥΕΤΑΙ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΕΜΒΕΙ « ΑΝΕΥ ΕΜΠΟΔΙΩΝ» , ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΥ ΟΧΗΜΑΤΩΝ»)

3. Σε περίπτωση διαπίστωσης «ΔΥΣΧΑΙΡΙΑΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ» :
α. Αποκλείουμε ΤΑΧΙΣΤΑ τις «εισόδους» της οδού (αφήνοντας ΑΠΛΕΤΗ την έξοδο των οχημάτων) και παρακολουθούμε real time (μέσω καμερών όπου αυτό είναι δυνατόν) τα τεκταινόμενα επί της οδού ώστε να παρέξουμε στρατηγικές οδηγίες στα πληρώματα των εκχιονιστικών μηχανημάτων.
β. Φροντίζουμε για την πλήρη και απρόσκοπτη διέλευση της οδού («ΑΝΟΙΓΜΑ ΔΙΟΔΙΩΝ» και άνοιγμα των μπάρων απαγόρευσης κλπ,), ώστε να μην υφίσταται ΟΥΔΕΜΙΑ παρεμπόδιση στην ομαλή κίνηση των οχημάτων και αποφυγή του «σταμάτα – ξεκίνα» επειδή κατά την εκκίνηση του οχήματος σε ολισθηρή οδό υφίσταται πρόβλημα πρόσφυσης των κινητήριων τροχών που δημιουργεί αίσθηση ανασφάλειας στον οδηγό και καταλήγει σε ανεπιθύμητες ενέργειες «μαρσαρίσματος» και «σπιναρίσματος» του αυτοκινήτου.
γ. Κατευθύνουμε ΑΜΕΣΑ τα εκχιονιστικά μας, στην ΚΟΡΥΦΗ των προπορευόμενων οχημάτων.
δ. Ξεκινούμε τον αποχιονισμό των λωρίδων με χαμηλή ταχύτητα ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΑ ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ώστε να ακολουθούν την πορεία κίνησης του εκχιονιστικού (σχηματισμός «ουράς» οχημάτων).
ε. Δίνουμε εντολή στα εκχιονιστικά μηχανήματα να χρησιμοποιήσουν την πρώτη (1η) διαθέσιμη «έξοδο» της οδού ώστε να κατευθύνουν ΕΚΤΟΣ ΚΥΡΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ τα οχήματα που ακολουθούν.
(Κατά την περίπτωση ύπαρξης μεγάλου πλήθους οχημάτων ΔΙΑΜΟΙΡΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ κατευθύνοντας την «δεξιά ουρά» οχημάτων στην 1η ΕΞΟΔΟ της οδού, την «μεσαία» ουρά στην ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΞΟΔΟ κοκ, ώστε αποφευχθεί συνωστισμός των οχημάτων κατά την έξοδό τους από τον κύριο, οδικό άξονα.)
στ. Χρησιμοποιούμε την «ΚΛΕΙΣΤΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΛΩΡΙΔΑ» ώστε να παρέξουμε ΑΜΕΣΗ βοήθεια σε επιβάτες αυτοκινήτων που κινδυνεύουν ένεκα ιατρικών επιπλοκών.

ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΙΑΤΗΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ΜΑΣ.

Από τη σελίδα Μένουμε Φλώρινα