Κατατέθηκε στη βουλή το πολυνομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση και άποψη μου είναι ότι αποτελεί μια σπουδαία μεταρρύθμιση. Μπορεί ο οποιοσδήποτε να κατηγορήσει αυτή την κυβέρνηση σε άλλα επίπεδα πολιτικής και ενδεχομένως να έχει δίκαιο ή και άδικο, όμως στα ζητήματα της παιδείας ο υπουργός έδειξε τόλμη και γενναιότητα, αντιμετώπισε το ακαδημαϊκό κατεστημένο, αλλά και συντεχνιακά συμφέροντα ολοκληρώνοντας ένα πολύ σπουδαίο έργο, ωφέλιμο όχι μόνο για την παιδεία, αλλά και για την οικονομία και την κοινωνία γενικότερα.

Να δώσω ένα παράδειγμα, εάν είχαν πραγματοποιηθεί οι συγχωνεύσεις τα προηγούμενα χρόνια η Κοζάνη τώρα δεν θα είχε δυο κάμπους (δυο βιβλιοθήκες, δυο εστιατόρια κλπ), γεγονός που σημαίνει όχι μόνο τεράστια σπατάλη πόρων, αλλά και αδυναμία στην επίτευξη της επιστημονικής όσμωσης που πραγματοποιείται με την αλληλεπίδραση καθηγητών και φοιτητών διαφόρων και συμπληρωματικών γνωστικών αντικειμένων. Επιπλέον, τα προγράμματα σπουδών προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου του πανεπιστημίου και του ΤΕΙ δεν θα παρουσίαζαν επικαλύψεις.

Η λειτουργία τμημάτων ΤΕΙ και Πανεπιστημίων που θεραπεύουν το ίδιο γνωστικό αντικείμενο, με το ίδιο περίπου πρόγραμμα σπουδών, αλλά με διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα δημιούργησαν γενικώς μια ομιχλώδη κατάσταση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Επιπροσθέτως, στα ΤΕΙ δεν είχαμε την λεγόμενη ακαδημαϊκή ολοκλήρωση, καθώς δεν είχαν την δυνατότητα ανάληψης διδακτορικών, γεγονός που χαρακτηρίζει τον παγκόσμιο Ακαδημαϊκό χώρο. Η δυνατότητα εκπόνησης διδακτορικών διατριβών ολοκληρώνει τον ερευνητή καθηγητή, καθώς η ακαδημαϊκή υποστήριξη του υποψήφιου διδάκτορα σε υποπεδία του γνωστικού του αντικειμένου, όχι μόνο δημιουργεί ανθρώπινο κεφάλαιο, αλλά προάγει και τον ίδιο ερευνητή διευρύνοντας τους ορίζοντες του – σημειωτέον ότι παράλληλα δημιουργούνται και συνθήκες ανάπτυξης καινοτόμων ιδεών ωφέλιμων για την κοινωνία.

Τέλος και επειδή ορισμένοι ως αντίλογο αναφέρουν τη διάλυση της τεχνικής εκπαίδευσης, να σημειώσω ότι κατ’ αρχήν πολλά τμήματα των ΤΕΙ δεν παρείχαν τεχνική εκπαίδευση, για παράδειγμα είναι αδόκιμος ο όρος για τις οικονομικές σπουδές, αλλά και να τονίσω ότι δημιουργείται ένα άλλος θεσμός πραγματικής τεχνικής εκπαίδευσης, τα διετή προγράμματα, τα οποία θα λειτουργούν μέσα στα πανεπιστήμια και θα έχουν ακριβώς αυτόν τον προσανατολισμό να παρέχουν τεχνική εκπαίδευση σε αποφοίτους των Λυκείων.

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας μπορεί να διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο όχι μόνο ως εκπαιδευτικός, αλλά και αναπτυξιακός και πολιτισμικός πυλώνας στη Δυτική Μακεδονία, με όραμα να αποτελέσει υποδειγματικό θύλακα γνώσης και προσφοράς στην κοινωνία.