Σε απάντηση του δημοσιεύματός σας (3/4/20) με τίτλο “Πολλοί Δάσκαλοι και στην Κοζάνης δεν προχώρησαν στην εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση”, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:

α) Το ευχαριστήριο μήνυμα (από 30-3-2020) του κ. Μαρδίδη Θ. Π.Δ.Ε Δυτικής Μακεδονίας, όπου αναφέρεται για τις φιλότιμες και άοκνες προσπάθειες που καταβάλουν όλοι οι εκπαιδευτικοί.

β) Το ευχαριστήριο μήνυμα (από 31-3-2020) του κ. Γκαμπούρα Ι. Δ/ντη της Α/θμιας Εκπ/σης Κοζάνης όπου αναφέρεται στην χωρίς προηγούμενο ενεργή συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών.

γ) Το δημοσίευμά σας (από 24-3-2020) με τίτλο Ο Νομός Κοζάνης πρωτοπορεί στη εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου μέχρι στιγμής καθηγητές, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί του Νομού Κοζάνης έχουν ανεβάσει 1678 διαθέσιμα μαθήματα(ως τις 16:00 το μεσημέρι της Τετάρτης), 720 στην πρωτοβάθμια και 965 στη δευτεροβάθμια. Αυτή είναι μια μορφή ασύγχρονης εκπαίδευσης με τα νούμερα να αποδεικνύουν τα γρήγορα αντανακλαστικά των εκπαιδευτικών της περιοχής μας.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι μέχρι σήμερα 8/4/2020, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, οι Δάσκαλοι της Κοζάνης έχουν αναρτήσει 4.300 διαθέσιμα μαθήματα και συνεχίζουν. Επίσης πάνω από 180.000 χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφή στο πανελλήνιο σχολικού δίκτυο.

Οι συνθήκες και τα μέσα δυσκολεύουν απίστευτα το έργο τους, δεν τα χρησιμοποιούν όμως ως άλλοθι. Εργάζονται νυχθημερόν από τους υπολογιστές, τα τηλέφωνα, τα στελέχη εκπαίδευσης από τα σχολεία τους, γιατί καταλαβαίνουν πως τα παιδιά μας χρειάζονται στήριξη, ενίσχυση, ενθάρρυνση, αισιοδοξία. Κάνουν με αίσθημα βαθύτατης ευθύνης το έργο τους.

ΤΟ Δ.Σ.

Η απάντηση του Πρωινού Λόγου

Ο «Πρωινός Λόγος» πάντα συγχαίρει την εκπαίδευση που σε αντίξοες συνθήκες προσπαθεί να διατηρήσει την επαφή με τη σχολική κοινότητα. Δεν μπορούμε όμως να μην αναφερθούμε και σε μεμονωμένες περιπτώσεις που αμαυρώνoυν τη γενική εικόνα. Είμασταν οι πρώτοι που ασχοληθήκαμε με τα εκπαιδευτικά θέματα εν μέσω της πανδημίας και θα συνεχίσουμε επαινώντας την συνολική προσπάθεια ψηφιακής επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Παντού όμως σε κάθε κλάδο υπάρχουν οι παραφωνίες.

Πέρα από το δικό μας δημοσίευμα που αλιεύσατε «Ο Νομός Κοζάνης πρωτοπορεί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς να λείπουν οι τεχνικές δυσκολίες» υπάρχουν και άλλα δημοσιεύματα, τα οποία και σας θυμίζουμε: «Η δασκάλα μας στην Κοζάνη ενώνει την τάξη», στις 21-03, «Ξεκινά και στην Κοζάνη η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου -Βασιλική Βόντσα: «Στις δύσκολες στιγμές που περνάμε η νεολαία υπεύθυνα μένει σπίτι και εμείς είμαστε δίπλα της» και στις 17-3 , «Μια νηπιαγωγός της Κοζάνης δημιουργεί ένα ψηφιακό παραμύθι για τον Κορονοϊό που νικά τον φόβο των παιδιών» στις 23-03, «Τα δημοτικά της Κοζάνης εισέρχονται στον κόσμο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης – Ο εκπαιδευτικός μπορεί να κρατήσει ζωντανή την τάξη» στις 23-03.

Όλα αυτά αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Οι μαθητές έχουν ανάγκη τους δασκάλους τους όσο ποτέ, αν και σιγά-σιγά διαφαίνεται ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να αντικαταστήσει την φυσική παρουσία. Χωρίς πυξίδα για τη συνέχεια μαθητών και δασκάλων απλά ζητούμε τα αυτονόητα, μια επαφή.

Ιωάννα Παπαδημητρίου