“Δεν πρέπει να φτάσουμε στο σημείο να υπάρχει μαθητής που να μην έχει πρόσβαση σε τηλεκπαίδευση διότι εκεί δημιουργούνται ανισότητες, οι οποίες δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές”

«Έξυπνα», στοχευμένα τεστ στους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, την μεθεπόμενη εβδομάδα, πριν επαναλειτουργήσουν τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προανήγγειλε σήμερα από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

“Αυτό το οποίο μπορούμε να κάνουμε όμως -και θα το κάνουμε- είναι να κάνουμε τη μεθεπόμενη εβδομάδα «έξυπνα», στοχευμένα τεστ, σε μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου, έτσι ώστε να μπορούμε να διαπιστώσουμε εάν υπάρχει οποιαδήποτε κυκλοφορία ιού σε αυτές τις ηλικίες που δεν θα μας επιτρέψει να ανοίξουμε τα σχολεία όποτε προγραμματίζουμε, δηλαδή στα τέλη Νοεμβρίου”, είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός, και τόνισε:

  • Αυτό είναι κάτι το οποίο θα δρομολογηθεί. Έχουμε τα αλγοριθμικά μοντέλα για να μπορούμε να τρέχουμε έξυπνα τέτοια δειγματοληπτικά τεστ. Θα μας δώσει μια πολύ χρήσιμη πληροφόρηση για το αν έχουμε ή δεν έχουμε τη δυνατότητα να ανοίξουμε τα σχολεία, όπως προσβλέπουμε και όπως ελπίζουμε στα τέλη του μήνα ή αν θα πρέπει να παρατείνουμε για κάποιες εβδομάδες ακόμα την τηλεκπαίδευση από το σπίτι. Αλλά θα πρέπει να πάρουμε αυτή την απόφαση με βάση συγκεκριμένα επιστημονικά δεδομένα.
  • Τεστ και μαζικά τεστ. Δεν είναι δυνατόν αυτή τη στιγμή να μπορέσουμε πριν ξανά ανοίξουμε τα σχολεία και δεν πιστεύω ότι θα ήταν και κατ΄ ανάγκη και χρήσιμο να αναλώσουμε όλα τα τεστ μας σε ένα μαζικό τεστ όλου του σχολικού πληθυσμού.

Δεν πρέπει να φτάσουμε στο σημείο να υπάρχει μαθητής που να μην έχει πρόσβαση σε τηλεκπαίδευση

Ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στην τηλεκπαίδευση των μαθητών είπε τα εξής:

  • Ο κ. Τσίπρας δεν έχει άδικο όταν λέει ότι υπάρχουν νοικοκυριά τα οποία σήμερα δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στην τεχνολογική υποδομή για να υποστηρίξουν τηλεκπαίδευση ειδικά εάν υπάρχει παραπάνω από ένα παιδί ή αν υπάρχει εργαζόμενος γονέας. Δεν είναι μια άστοχη επισήμανση αυτή, έχει δίκιο σε αυτό το οποίο λέει.
  • Όμως, ταυτόχρονα έχουμε κι εμείς δίκιο όταν δρομολογούμε προγράμματα υποστήριξης των σχολείων με laptop και ηλεκτρονικούς υπολογιστές αντίστοιχα με αυτά στα οποία αναφερθήκατε στην Πορτογαλία, τα ίδια προγράμματα υλοποιούνται και στην Ελλάδα.
  • Μέχρι στιγμής έχουν διατεθεί παραπάνω από 40.000 tablets και laptops στα σχολεία και ο προγραμματισμός είναι να φτάσουμε σχεδόν τις 90.000 τον Φεβρουάριο του 2021. Θα ζητήσω από το Υπουργείο Παιδείας, εάν αυτό είναι εφικτό, να επιταχυνθεί περαιτέρω αυτό το πρόγραμμα.
  • Δεν πρέπει να φτάσουμε στο σημείο να υπάρχει παιδί το οποίο να ζητά πρόσβαση, να πρέπει να έχει πρόσβαση σε τηλεκπαίδευση και για τεχνικούς λόγους να μην μπορεί να την έχει, διότι εκεί πράγματι δημιουργούνται ανισότητες, οι οποίες νομίζω ότι από κανέναν από εμάς δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές.

Πηγή:esos.gr