Το 2021 φαίνεται να είναι μια κομβική χρονιά για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου. Με το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ‘’Οδηγώντας με ασφάλεια’’, οι μαθητές έχουν πλέον τη δυνατότητα να δίνουν εξετάσεις και να οδηγούν αυτοκίνητο από τα 17 έτη τους.

Η μεγάλη αυτή αλλαγή έρχεται με μια σειρά προϋποθέσεων στον τρόπο εξέτασης των νέων οδηγών:

• Διπλός έλεγχος ταυτοπροσωπίας και δειγματοληπτικός έλεγχος στις θεωρητικές εξετάσει
• Υποχρεωτική τοποθέτηση κάμερας μέσα στο όχημα κατά τη διάρκεια της εξέτασης
• Διευρύνεται το σώμα των εξεταστών και καταργούνται οι ιδιώτες εξεταστές
• Δημιουργείται ο θεσμός των εποπτών με στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας της Δημοτικής Αστυνομίας του Λιμενικού Σώματος και της Ελληνικής Ακτοφυλακή
• Αναδιαμορφώνεται και απλουστεύεται η ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης
• Η πρακτική δοκιμασία θα γίνεται σε κανονικές συνθήκες πχ και με βροχή
• Δικαίωμα ελεύθερης οδήγησης έως πέντε λεπτά, χωρίς να υπόκεινται σε αξιολόγηση, προκειμένου οι υποψήφιοι να εξοικειώνονται με το όχημα εξέτασης

Παράλληλα οι νέοι οδηγοί που θα καταφέρουν να ολοκληρώσουν με επιτυχία τις εξετάσεις θα μπορούν να κυκλοφορούν μόνο εντός της Περιφέρειας όπου κατοικούν και πάντα με την συνοδεία ενός οδηγού άνω των 25 ετών ο οποίος θα έχει στη κατοχή του 5 χρόνια δίπλωμα. Όταν ολοκληρωθεί ο πρώτος χρόνος οδήγησης του νέου οδηγού και με τον αυστηρό όρο πώς δεν έχει εμπλακεί σε ατύχημα, κλείνοντας τα 18 θα έχει πλέον το κανονικό δίπλωμα οδήγησης. Διαφορετικά θα πρέπει να περάσει ξανά να εξεταστεί.

Σχετικά με την ασφαλιστική κάλυψη τους, οι νέοι κάτω από 23 ή 25 ετών (ανάλογα με την ασφαλιστική εταιρεία) ή όσοι οδηγοί έχουν το δίπλωμα λιγότερο από 1 χρόνο, θα θεωρούνται νέοι οδηγοί. Υπάρχουν δύο βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την ασφάλεια αυτοκινήτου για νέο οδηγό. Πρόκειται για την ηλικία του και την ημερομηνία που εκδόθηκε το δίπλωμα οδήγησης. Αυτές οι πληροφορίες είναι σημαντικές γιατί οι νέοι οδηγοί πληρώνουν το λεγόμενο επασφάλιστρο.

Το επασφάλιστρο είναι το επιπλέον ποσό που πρέπει να πληρώσει ένας νέος οδηγός για την ασφάλεια αυτοκινήτου του είναι δηλαδή μια αύξηση των ασφαλίστρων αστικής ευθύνης και προσωπικών ζημιών κατά 30%. Το επασφάλιστρο ισχύει έστω και 1 από τα παρακάτω κριτήρια:

• Ηλικία μικρότερη από 23 ετών
• Δίπλωμα οδήγησης λιγότερο από 1 χρόνο
• Δίπλωμα που έχει εκδοθεί εκτός Ελλάδας
• Οδηγός που έχει εμπλακεί σε περισσότερα από 2 ατυχήματα μέσα σε 1 χρόνο
• Οδηγεί το αυτοκίνητο οδηγός μεγαλύτερος από 70 ετών
• Το αυτοκίνητο έχει κοτσαδόρο και δεν το έχει δηλωθεί στην ασφαλιστική

Μετά από έρευνα που έγινε από το Pricefox.gr αποδεικνύεται πως τα ασφάλιστρα που θα πληρώσει ένας νέος οδηγός σε σχέση με έναν πιο έμπειρο θα είναι πολύ αυξημένα. Πιο συγκεκριμένα ένας οδηγός που έχει το δίπλωμά του λιγότερο από 1 χρόνο, θα πληρώσει για τα ασφάλιστρά του από 136€ έως 298€ στην Κοζάνη και από 210 έως 383€ στην Αθήνα αντίστοιχα. Από την άλλη, οι αντίστοιχες τιμές για έναν έμπειρο οδηγό κυμαίνονται από 84€ έως 138€ για Κοζάνη και από 108€ έως 186€ για Αθήνα. Ο νέος οδηγός πληρώνει πολύ περισσότερα, ωστόσο με τη σύγκριση τιμών μπορεί να εξοικονομήσει αρκετά χρήματα (έως και 172€ οι διαφορές εντός Αττικής για το ίδιο συμβόλαιο). Αντίστοιχα ένας έμπειρος οδηγός πληρώνει λιγότερα για το ίδιο συμβόλαιο, ωστόσο με τη σύγκριση τιμών μπορεί να εξοικονομήσει έως και 78€ (οι διαφορές εντός Αττικής για το ίδιο συμβόλαιο). Η σύγκριση λοιπόν αποτελεί μονόδρομο.

Στο Pricefox οι καταναλωτές μπορούν εύκολα και γρήγορα να συγκρίνουν μέσα σε 30’’τιμές και καλύψεις από 40+ πακέτα της αγοράς και να αγοράσουν από 5€/ μήνα, μέσα σε 2 λεπτά την ασφάλεια αυτοκινήτου τους, εξοικονομώντας έως 40% ετησίως.