ΝΕΕΣ ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ – ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙΟΙ ΣΥΧΝΟΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΟΖΑΝΙΤΩΝ!

– Αλλαγές και αυστηρότερες διατάξεις προβλέπει ο νέος Κ.Ο.Κ.

Αλλαγές και αυστηρότερες διατάξεις προβλέπει η τροποποίηση του νέου Κώδικα οδικής Κυκλοφορίας, οδηγώντας ακόμη και σε αφαίρεση διπλώματος στην περίπτωση που κάποιος υποπέσει τρεις φορές στην ίδια παραβίαση (αν οδηγήσει μεθυσμένος ή παραβιάσει στοπ). Ακόμη, θα τον οδηγήσουν εκ νέου στη σχολή οδηγών αν πιαστεί να μιλάει στο κινητό ή παρκάρει σε θέση στάθμευσης ΑμεΑ (αν υποπέσει δύο φορές σε ένα εξάμηνο στην ίδια παράβαση!). Για τους νέους κανόνες του Κ.Ο.Κ και πόσο έχει επηρεάσει την εφαρμογή τους την τοπική κοινωνία της Κοζάνης, πόσο έχουν αυξηθεί οι παραβάσεις, μίλησε μεταξύ άλλων στους δημοσιογράφους ο Διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Κοζάνης Αστυνόμος Α΄  Φίλιππος ΖΟΥΡΝΑΤΖΗΣ.

Από τις 30 Μαρτίου 2018, με τροποποίηση του Κώδικα οδικής Κυκλοφορίας, έχουν γίνει αλλαγές σε διάφορες ρυθμίσεις του ΚΟΚ. Αρχικά, έγιναν αλλαγές στην οριζόντια σήμανση, δίνοντας τη δυνατότητα στους αρμοδίους να βάζουν την ίδια οριζόντια σήμανση, λ.χ. όταν επίκειται κόμβος. Πολύ μεγάλες είναι οι αλλαγές στην κυκλοφορία των ποδηλάτων, με νέες πινακίδες κάθετης σήμανσης. Με τον νέο ΚΟΚ κωδικοποιούνται οι παραβάσεις σε τρεις κατηγορίες, της χαμηλής , της μεσαίας και της υψηλής επικινδυνότητας. Πέρα από αυτή την κατηγοριοποίηση, οι παραβάσεις χωρίζονται σε αυτές οδηγούν σε αυξημένη συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων και σε παραβάσεις που οδηγούν τον αντικοινωνικό χαρακτήρα.

Από τις 30 Μαρτίου, τα πρόστιμα που ο προηγούμενος ΚΟΚ εφάρμοζε, μειώθηκαν στο μισό, εκτός από εξαιρέσεις, που είναι: η οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος , η παραβίαση ΣΤΟΠ, η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, η τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων  και η πλημμελής σήμανση εργασιών σε οδούς. Για αυτές τις παραβάσεις το πρόστιμο ισχύει εξολοκλήρου αυτό που προβλεπόταν , χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα για πληρωμή στο μισό. Για τις παραβάσεις παραβίασης ΣΤΟΠ ,  φαναριού, & μέθη, αν διαπραχθούν από τον ίδιο οδηγό τρεις μέσα σε μια πενταετία, του αφαιρείται το δίπλωμα δια βίου και δεν του δίνεται το δικαίωμα να βγάλει νέο, γιατί θεωρείται επικίνδυνος για την κυκλοφορία.

Επίσης, υπάρχουν και οι παραβάσεις που οδηγούν στη συχνή πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων ή έχουν αντικοινωνικό χαρακτήρα: οδήγηση οχήματος χωρίς χρήση ζώνης ή κράνους, η μη χρήση παιδικού καθίσματος ή άλλου μέσου συγκράτησης, η οδήγηση με τη χρήση κινητού, η οδήγηση στη ΛΕΑ και η στάθμευση σε θέση Αμεα, το πρόστιμο είναι μηδενικό και υπάρχει η επί τόπου αφαίρεση του στοιχείου κυκλοφορίας, πινακίδων , άδειας κυκλοφορίας και άδειας οδήγησης για 60 ημέρες. Για αυτές τις παραβάσεις, σε περίπτωση δεύτερης παράβασης σε έξι μήνες αφαιρείται το δίπλωμα για 120 ημέρες και ο οδηγός πρέπει να επανεξεταστεί από σχολή οδηγών.

Από τη στιγμή εφαρμογής της νέας νομοθεσίας, οι περισσότερες καταγεγραμμένες παραβάσεις στην Κοζάνη, αφορούν την οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, η οδήγηση χωρίς ζώνη και  κράνος και η οδήγηση με χρήση κινητού τηλεφώνου. Δεν παρουσιάζεται κάποια αυξητική τάση, όμως ο τρόπος αντιμετώπισης είναι τελείως διαφορετικός, αφού πλέον αφαιρείται το δίπλωμα για 60 ημέρες!


Β.Σ.