ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΧΑΝΗ 250 CC ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΣΤΟ MOTO STUDENT ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ TYΦOON

Πέρυσι έντεκα φοιτητές από το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας είχαν δημιουργήσει μια αγωνιστική μοτοσικλέτα, που συμμετείχε στο διαγωνισμό moto student 2016 στην Ισπανία, κατακτώντας την 9η θέση. Οι φοιτητές κατασκεύασαν από την αρχή μια αγωνιστική μοτοσικλέτα 250 cc, τύπου Moto3. Η σκυτάλη εφέτος δίνεται σε μια νέα ομάδα, αποτελούμενη από 24 φοιτητές , μαζί με τους καθηγητές τους, Δημήτρη Γιανγκόπουλο και Γιώργο Νενέ, της ίδιας σχολής, που συνεχίζουν την παράδοση!
Στο στούντιο του ράδιοΛόγος βρέθηκαν πέντε φοιτητές, εκπροσωπώντας αυτή την ομάδα, μιλώντας για τα σχέδια τους και τι σχεδιάζουν για το μέλλον, σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη!

Απολαύστε τους:

– Που βρίσκεται σήμερα αυτή η προσπάθεια;

Ευθύμης Παππάς, επικεφαλής: “Ο Δεκέμβριος μας έχει βρει σε μεγάλους και πυρετώδεις ρυθμούς , καθώς προσπαθούμε στο πλαίσιο των στόχων που έχουμε θέσει ο κάθε τομέας,  με βάση τα deadlines που έχουμε, μιας και ο διαγωνισμός είναι τον Οκτώβριο του 2018 , να τελειώσουμε τα σχέδια για το πρωτότυπο. Το μοντέλο ονομάζεται “Χίμαιρα” και οι στόχοι που έχουμε βάλει είναι το 2018 να μπούμε στην κατασκευαστική περίοδο και επίσημα, κατασκευάζοντας τη μοτοσικλέτα. Μέγας στόχος είναι τον Μάιο του 2018 να είναι έτοιμο το μοντέλο , για να ακουμπήσουμε άσφαλτο, να κάνουμε όσες περισσότερες δοκιμές γίνεται στα τεστ του διαγωνισμού και να πάρουμε περισσότερους πόντους τον Οκτώβριο στην Ισπανία”.

– Ποιους στόχος έχετε βάλει σαν ομάδα;

Παύλος Παπαδόπουλος: “Έχουμε βάλει κάποιους στόχους. Κυνηγάμε  τα αγωνίσματα του ίδιου διαγωνισμού. Ο διαγωνισμός έχει κι άλλα κομμάτια πέρα από τον αγώνα, τα γραπτά, που πρέπει  να παραδώσουμε, αιτιολογώντας γιατί φτιάξαμε έτσι τη μηχανή μας, η διαδικασία της κατασκευής και για ποιο λόγο αναλάβαμε τις αποφάσεις που έχουμε πάρει. Από εκεί και πέρα μπορούμε να αναλάβουμε και πιο πρακτικά κομμάτια : Η μοτοσικλέτα πριν μπει στη πίστα θα αγωνιστεί στο φρενάρισμα (σε πόση απόσταση από τα 80 χ.λμ. μπορεί να φτάσει στα μηδέν), σε επιτάχυνση και στο pit. Επίσης, θα έχουμε και ένα ακόμη αγώνισμα σχετικά με την ευελιξία της μηχανής. Από εκεί και πέρα, συνεχίζουμε στον κανονικό αγώνα , τρέχοντας 8 γύρους και στον τελικό γύρο, του νικητή. Ο διαγωνισμός θα γίνει στην Ισπανία , στη Σαραγωνία”.

– Θα μας κάνετε μια αναφορά στον κινητήρα και τα χαρακτηριστικά της μηχανής που κατασκευάζετε;

Γιάννης Κλίτσας : “Θα χρησιμοποιηθεί κινητήρας 250 cc , κινητήρας που παρέχετε από τον διαγωνισμό στις ομάδες και απαγορεύεται να ανοιχτούν και να τροποποιηθούν για να διαγωνιστούν σε ίσα επίπεδα όλες οι ομάδες. Μόνος τρόπος βελτιστοποίησης είναι μέσω της εισαγωγής, της εξάτμισης και του προγραμματισμού του κινητήρα. Μελετήσαμε την εισαγωγή και κάνουμε πειραματικές διατάξεις για την εισαγωγή του ψυγείου, ενώ παράλληλα μελετούμε την εξάτμιση, ενώ μελετούμε τυχόν αλλαγές. Βασικό κομμάτι είναι τα ηλεκτρικά και περιλαμβάνουν την κατασκευή καλωδίωσης και προγραμματισμό του εγκεφάλου,. Πρέπει να αναλύσουμε τα δεδομένα για να καταλήξουμε στα πιο ασφαλή και αξιόπιστα υλικά που μπορούμε, για να βελτιστοποιηθεί η απόδοσή μας. παράλληλα, τα υλικά αυτά πρέπει να είναι και φτηνά για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στις ανάγκες του τομέα της βιομηχανοποίησης”.

Μιλήστε μας για τη βιομηχανοποίηση του προϊόντος, πόσο ανταγωνιστικό μπορεί να είναι;
Λάζαρος Τιγκιρίδης
:  “Ο τομέας της βιομηχανοποίησης είναι πολύ βασικός και βαθμολογείται με 200 πόντους στο τελικό μας εγχείρημα , που πρέπει να παραδώσουμε. Στόχος είναι να δούμε κατά πόσο είναι εφικτό μια τέτοια αγωνιστική μοτοσικλέτα να βιομηχανοποιηθεί , να διαφημιστεί και αργότερα να στηθεί μια βιώσιμη επιχείρηση. Εμείς προσπαθούμε να καινοτομήσουμε , να ολοκληρώσουμε τα γραπτά κεφάλαια , που περιλαμβάνουν και το κόστος ανάλυσης , στο οποίο πρέπει να καταγραφεί το κάθε εξάρτημα της μηχανής, πόσο κοστολογήθηκε, να μπουν κώδικες στα προϊόντα , να στήσουμε μια εικονική επιχείρηση που θα στηθεί στην Ελλάδα και να την κάνουμε βιώσιμη προς τους καταναλωτές. Στα πλαίσια αυτά πρέπει να ανταγωνιστούμε βιομηχανίες και πολυεθνικές που είναι χρόνια στο χώρο και είμαστε αισιόδοξοι ότι θα τα καταφέρουμε . Θα χαράξουμε την δική μας πορεία , μετά την προηγούμενη ομάδα που είχε βγει 2η στο εν λόγω εγχείρημα, στον κλάδο της βιομηχανοποίησης.  Εδώ στόχος είναι η πρωτιά,. Ευχαριστούμε το Πανεπιστήμιο που μας δίνει αυτή τη δυνατότητα. Μπαίνουμε στο πλαίσιο της αγοράς εργασίας, συνεργαζόμαστε, εξασκούμε τις δυνατότητές μας!”

η περυσινή συμμετοχή των φοιτητών του Πανεπιστημίου

Ο  τομέας του μάρκετιγκ στον διαγωνισμό  τι περιλαμβάνει;

– Χριστίνα Χατζηγεωργιάδου: “Ο τομέας του μάρκετιγκ έχει έναν εξίσου σημαντικό ρόλο, καθώς επικεντρώνεται σε δύο βασικούς στόχους: Οι δημόσιες σχέσεις και η αύξηση της δημοτικότητας της ομάδας, ώστε όταν θα ακούσει κάποιος για την Tyφoon Moto Racing να καταλάβει ότι πρόκειται για μηχανολόγους που κατασκευάζουν μια μοτοσικλέτα. Παρόλο που είμαστε ένα επαρχιακό πανεπιστήμιο, αυτό δεν εμποδίζει τη δυναμικότητά μας. Ο δεύτερος στόχος είναι η προσέλκυση χορηγών. Η χρηματοδότηση γίνεται κατά ένα μεγάλο βαθμό από το Πανεπιστήμιο, που ευχαριστούμε για τις εγκαταστάσεις, τον εξοπλισμό, το διδακτικό προσωπικό που έβαλαν τα θεμέλια για τις γνώσεις . Αλλά και τους χορηγούς που ευχαριστούμε, τους θεωρούμε μέλη της ομάδας, γιατί χωρίς αυτούς, όσο καλά σχέδια και να κάνουμε, αν δεν υπάρχει η υποστήριξη δεν θα καταφέρουμε να φτάσουμε στην Ισπανία. Ο κόσμος μπορεί να μαθαίνει για την πορεία μας μέσα από τη σελίδα μας http://typhoonmotoracing.com/ και σε facebook  (https://www.facebook.com/typhoonmotoracing/) και στο instagram και youtube. Ανά δίμηνο βγαίνει newsletter, ενημερώνοντας το κοινό, ακολουθώντας το ταξίδι προς την Ισπανία”.

Τα χρονικά όρια του διαγωνισμού στενεύουν, και η ομάδα στερεί κάποιες ώρες από το διδασκαλείο της σχολής για να ασχοληθεί με το εγχείρημα, το οποίο είναι πολύ σημαντικό . Οι φοιτητές, τέλος, έστειλαν το μήνυμα στήριξης της τοπικής κοινωνίας, να προβάλλονται συνέχεια και όχι μόνο ένα ή δύο μήνες πριν το διαγωνισμό!

Β.Σ.