Αγίου Νικολάου ανήμερα. Αργία για την Κοζάνη. Η πόλη γιορτάζει. Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών με τον Λεωνίδα Καβάκο διευθυντή και σολίστα έρχονται στην πόλη.

Ανακοινώνεται ανοιχτή πρόβα για τους μαθητές το πρωί 10.00-12.00. Ενθουσιασμός.

Όλοι οι μαθητές (βιολιστές και μη) στην πρόβα.

Η μυσταγωγία της εκπαίδευσης ξεκίνησε. Το σχολείο της ορχήστρας ακουμπάει τον κάθε μαθητή ξεχωριστά. Οι παρατηρήσεις του κ. Καβάκου άλλοτε αιχμηρές άλλοτε πιο ήπιες, αλλά πάντοτε με σεβασμό στο συνθέτη, στο έργο και στους μουσικούς που το ερμηνεύουν, φέρνουν τη συνειδητοποίηση για τους μαθητές ότι αυτό το κομμάτι αποτελεί μέρος μιας πραγματικής μουσικής εκπαίδευσης και προϋποθέτει μια άριστη παιδεία από αυτόν που το διαχειρίζεται.

Η επιμονή στη λεπτομέρεια μεταφράζεται εκτός όλων των άλλων, σε σεβασμό προς το ακροατήριο. Δεν ήρθανε στην Κοζάνη για “αρπαχτή” (όρος αρκετά διαδεδομένος σε κλίκες “μουσικών;”) Το συνειδητοποιούμε όλοι οι παρόντες στην πρόβα, όταν αυτή επιμηκύνεται για μία και πλέον ώρα, όταν ψάχνουν να βρούνε τον τέλειο ήχο, όταν ψάχνουν την τέλεια ηχητική συνεργασία πάνω στη σκηνή, όταν ψάχνουν το τέλειο και όχι το καλό, το τέλειο και όχι το εύκολο.
Συμπεριφορά, γνώση, δεξιοτεχνία, δημιουργικότητα, καλλιέργεια, παιδεία όλα συμπυκνωμένα στον μαέστρο και βιολιστή Λεωνίδα Καβάκο.

Οι μαθητές μετά το τέλος της πεντάωρης πρόβας μας εκμυστηρεύονται
“ήταν οι σημαντικότερες πέντε ώρες της μουσικής μας εκπαίδευσης”
Και έρχεται και η ερώτηση “Να πάμε να του μιλήσουμε; είναι αληθινός;”

Φύγαμε από την πρόβα πλήρης και θεωρήσαμε ότι αυτό ήταν. Ήρθε η συναυλία όμως να μας διαψεύσει. Όλα μαγικά. Η μαγεία είναι κάτι που δεν περιγράφεται.
Μετά από μία μέρα (και νομίζουμε για πολύ καιρό ακόμα) δεν μπορεί να φύγει από τα αφτιά μας και κυρίως από το μυαλό μας η υπέροχη αρχή της 4ης συμφωνίας του Brahms, η κορύφωση λίγο πριν το τέλος του 1ου μέρους της συμφωνίας, το 2ο μέρος του Brahms και το υπέροχο φινάλε στο τέλος του 4ου μέρους, η εξαιρετική αρχή του κονσέρτου του Bach για βιολί (σε μι μείζονα), αλλά και η υποβλητική αρχή του 2ου μέρους, η υπέροχη συμφωνία του Haydn και τόσα, τόσα άλλα.

Πόσο χρήσιμος αλήθεια για τον τόπο;
Πόσο χρήσιμος για τα παιδιά μας, για τους μαθητές μας;
Κύριε Καβάκο, σας Ευχαριστούμε!!!

Σας ευχαριστούμε για όλα, αλλά κυρίως γιατί μέσα από τη συναυλία σας και ειδικά μέσα από την πρόβα σας, διδάξετε στους μαθητές μας με τρόπο άμεσο τη σοβαρότητα και το ήθος που πρέπει να χαρακτηρίζει έναν μουσικό.

Σας ευχαριστούμε.

Πηγή : Musicart-Νέο Ωδείο Κοζάνης