Στις 25.8.20 ο αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ειρηναίος προέτρεψε τους πιστούς να μη χρησιμοποιούν τη μάσκα μέσα στους ιερούς ναούς. Ο αρχιεπίσκοπος επιστράτευσε βιβλικά χωρία, την Ιερή Παράδοση και την ιστορία της Εκκλησίας. Ακολούθησε δριμεία επίθεση από τον κρατικό τύπο ή μη, από το σύνολο των ΜΜΕ εναντίον του προσώπου του. Ο αρχιεπίσκοπος δεν αρκέστηκε στην αγιογραφική και αγιοπατερική παράδοση, αλλά παρέθεσε πλήθος στατιστικών και επιστημονικών στοιχείων από τον εκκλησιασμό που αποδεικνύουν τη μη μετάδοση του ιού εντός των ιερών ναών.

Η ελληνική δημοσιογραφία εισέπραξε το αστρονομικό ποσό των είκοσι εκατομμυρίων ευρώ από το δημόσιο ταμείο σε συνθήκες γενικής πτώχευσης και οικονομικής απόγνωσης του λαού μας. Σαν αντίτιμο της σκανδαλώδους επιχορήγησης οι κρατικοδίαιτοι κονδυλοφόροι επιδόθηκαν σε έναν άνευ προηγουμένου ακήρυκτο πόλεμο κρατικής προπαγάνδας, κατατρομοκράτησης του λαού, συκοφαντίας, ειρωνείας και χλευασμού όσων υποστηρίζουν αντίθετη άποψη.

Ο ιερός ναός είναι άγιος και αγιαστικός ιδιαίτερα κατά τη Θεία Λειτουργία, δεν είναι εστία μολύνσεως ή διασποράς θανάτου στους προσερχόμενους με ευλάβεια και πίστη πιστούς, με τις αναγκαίες προϋποθέσεις για να επενεργήσει σωστικά η Θεία Χάρις. Ο αριθμός των πιστών που συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία το πρώτο εξάμηνο του ’20 ξεπερνούσε κατά πολύ το ένα εκατομμύριο. Οι ασπασμοί των θείων εικόνων ανέρχονταν σε πολλά εκατομμύρια, παρομοίως η Θεία Κοινωνία. Χιλιάδες πιστοί το διάστημα της πρωτοφανούς κρατικής απαγόρευσης εκκλησιάζονταν συστηματικά και κοινωνούσαν, όπως στα πρωτοχριστιανικά χρόνια των διωγμών στα σπήλαια και στις κατακόμβες. Οι πιστοί κατά δεκάδες, εκατοντάδες, χιλιάδες εκκλησιάστηκαν σ’ όλη τη χώρα χωρίς μάσκες κατά την πρώτη περίοδο του πανικού( 16.3- 16.5. 20), ή στη συνέχεια όταν άνοιξαν οι εκκλησίες, όλοι εκκλησιάζονταν χωρίς μάσκες. Ασφαλώς τηρούσαν τα μέτρα υγιεινής (καθαριότητα, έξοδος από το ναό πιστών με βήχα, φτάρνισμα κ.λ.) Δηλαδή πρόκειται για μελέτη υπό πραγματικές (in vivo) συνθήκες και όχι πειραματικές (in vitro).

Δεν υπάρχουν αποδείξεις, ούτε καν ενδείξεις ότι απεβίωσαν πιστοί ή νοσηλεύτηκαν στην εντατική ή έστω ότι ασθένησαν εξ αιτίας της συμμετοχής τους στη Θεία Λειτουργία, ούτε ότι μολύνθηκαν από τον κορωνοϊό. Δεν προκλήθηκε ζημία στη δημόσια υγεία, ούτε επιβαρύνθηκε οικονομικά λόγω εκκλησιασμού το εθνικό σύστημα υγείας. Κανένα κρούσμα δεν προέκυψε από τη Θεία Κοινωνία και τον ασπασμό των ιερών εικόνων. Πρόκειται για γιγαντιαία μελέτη πολύ πιο αξιόπιστη και ανώτερη από τις ιατρικές μελέτες κι επιβεβαιώνουν ότι ποτέ, πουθενά και κανένας δεν μολύνθηκε στη χώρα μας από τη συμμετοχή του στη Θεία Λειτουργία. Άρα κακώς απαγορεύθηκε η Θεία Λειτουργία, κακώς έκλεισαν οι ναοί. Δεν μεταδίδεται ο ιός μέσα στο ναό κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας. Δεν είναι οι ναοί μας εστία μολύνσεως! Δεν χρειάζονται μάσκες μέσα στο ναό!

Βάλλεται η ελευθερία και το ανθρώπινο πρόσωπο που διακρίνουν τους ανθρώπους από τα ζώα. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τις τράπεζες που δεν αναγνωρίζουν ούτε ελευθερία, ούτε προπάντων ανθρώπινο πρόσωπο παρά κάρτες, κωδικούς και αριθμούς αναγνώρισης, όπως οι αριθμοί που έφεραν στις στολές τους οι μελλοθάνατοι των ναζιστικών στρατοπέδων. Πρόκειται για σύγχρονο νεοδιωγμό ή ‘’βελούδινο’’διωγμό της Εκκλησίας.

Οι εκκλησίες της Βουλγαρίας και Γεωργίας δεν έκλεισαν ποτέ τους ναούς τους, ούτε σταμάτησαν τις ακολουθίες. Το ίδιο σ’ όλες τις ορθόδοξες εκκλησίες πλην της Ρωσίας. Είχαν λιγότερους θανάτους ανά εκατομμύριο πληθυσμού απ’ ότι η χώρα μας που είχε κλείσει τους ναούς. Γεωργία: 2 θάνατοι ανά εκατομμύριο πληθυσμού, Βουλγαρία: 9 θάνατοι ανά εκατομμύριο πληθυσμού, Ελλάδα: 13 θάνατοι ανά εκατομμύριο πληθυσμού.

Είχαμε παράδειγμα ασθενούντων ιερέων χωρίς συμπτώματα και χωρίς διάγνωση, ότι είχαν προσβληθεί από τον ιό, που εκτελούσαν κανονικά τη Θεία Λειτουργία. Αυτοί οι ιερείς αν και ασθενείς δεν μετέδωσαν τη νόσο στους εκκλησιαζόμενους! Στη Θεία Λειτουργία αν και υπάρχει συνωστισμός μάλιστα πολύωρος δεν μεταδίδεται, ούτε διασπείρεται ο ιός. Η διασπορά του ιού είναι αδύνατη όχι μόνο για πνευματικούς λόγους αλλά και για φυσικούς. Ο πιστός προσέρχεται στο ναό, αφήνει την προσφορά του, παίρνει το κερί που κανείς άλλος δεν το άγγιξε , το ανάβει και πηγαίνει στη θέση του όπου στέκεται όρθιος ή κάθεται στην καρέκλα χωρίς να μετακινείται εδώ κι εκεί. Οι πιστοί κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους (ο χρόνος κυμαίνεται από μερικά λεπτά έως τρείς ώρες) δεν αγγίζουν τίποτε και πουθενά, δεν αλληλοασπάζονται, ούτε χαιρετιούνται, δεν κινούνται, δεν ψάλλουν, ούτε μιλούν μεταξύ τους. Μόνο ανασαίνουν ήρεμα και προσεύχονται εσωτερικά. Αν βήχουν ή φταρνίζονται βγαίνουν έξω. Εδώ παρεμβαίνουν οι εκκλησιαστικές επιτροπές που συμβουλεύουν αυτά τα άτομα για έξοδο απ’ το ναό. Οι ναοί είναι μεγάλου ύψους και καλώς αεριζόμενοι. Η ήρεμη αναπνοή από μόνη της δεν μεταδίδει τον ιό και για τούτο δεν παρατηρήθηκε ποτέ και πουθενά διασπορά εντός του ιερού ναού. Η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια της θείας Λατρείας είναι εντελώς περιττή, δεν προσφέρει τίποτε θετικό, πολλαπλασιάζει το φόβο και τον πανικό, δείχνει άμβλυνση της πίστεως στην Πρόνοια του Θεού, την υποχώρηση της λογικής και κριτικής σκέψης.

Υπακούοντας στις παράλογες διαταγές του Καίσαρος για τους χώρους Λατρείας συστοιχιζόμαστε με τους εχθρούς της Εκκλησίας. Η Θεία Χάρη πλημμυρίζει τον ιερό ναό κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, υπερνικά τη φυσική τάξη. Αυτή είναι η διδασκαλία και η εμπειρία των αγίων μας. Ο Θεός μας δώρισε την ελευθερία και το πρόσωπό μας- αυτό μας διακρίνει από τα ζώα- που τώρα απροκάλυπτα πλήττονται. Στη σκηνή του Μαρτυρίου των Εβραίων δεν μεταδίδονταν ασθένειες, ούτε σήμερα στον ιερό ναό.

Οι Γεωργιανοί ευλαβούνται – όπως εμείς τον άγιο Παΐσιο- τον άγιο Γαβριήλ Τυφλίδος του ομολογητού και δια Χριστόν σαλού (κοιμήθηκε το 1995) Λέγει χαρακτηριστικά ο άγιος: «Αν ξέρατε πόση Θεία Χάρη έχει ο ναός κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, θα μαζεύατε τη σκόνη από κάτω και θα αλείφατε το πρόσωπό σας!

Ο πιστός χριστιανός δεν περιφρονεί την εμπειρία του Σώματος του Χριστού. Οι ιερείς μας κοινωνούν πολλούς ασθενείς ακόμα και με μολυσματικές ασθένειες, καταλύουν (=πίνουν) το υπόλοιπο της Θείας Κοινωνίας και ποτέ δεν ασθένησαν εξ αιτίας αυτού. Παλαιότερα κοινωνούσαν λεπρούς ή φθισικούς στα λεπροκομεία ή φθισιατρεία (φθίσις= φυματίωσις) χωρίς να μολυνθούν ή να ασθενήσουν. Η ανάμνηση του σεβαστού και αγίου ιερέα της Σπιναλόγκα που χρόνια κοινωνούσε τους λεπρούς χωρίς ο ίδιος να προσβληθεί μας διδάσκει του λόγου το αληθές. « Όπου γαρ βούλεται Θεός νικάται φύσεως τάξις »

Ίσως κάποιοι πολέμιοι της Εκκλησίας να αντιπαραβάλλουν τη διασπορά του ιού κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας στη Ρωσία στην περίφημη λαύρα του αγίου Σεργίου Ράντονιτς, όπως επιβεβαιώνει ο Ρώσος επίσκοπος Πιτιρίμ Τβορόγκωφ. Δεν ήταν η ιερή Ακολουθία το αίτιο αυτού του γεγονότος! Η μετάδοση του ιού στη Μονή έγινε λόγω της πολυπληθούς χορωδίας κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας (υπήρχε χορωδία 50 ατόμων που έψαλλαν με ένταση επί 3ωρο.) Στην Ελλάδα δεν έχουμε χορωδίες και συνεπώς δεν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος. Ο ψάλτης, ο ιερέας στέκονται σε μεγάλη απόσταση απ’ τους εκκλησιαζόμενους, είναι οι μοναδικοί που ψάλλουν και ομιλούν εντός του ναού. Δυστυχώς η εκκλησία της Ρωσίας προσέβαλε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας καθιερώνοντας την απολύμανση της λαβίδος της Θείας Ευχαριστίας. Το έλεος του Θεού επέτρεψε να προσβληθεί κατά τη διάρκεια της Θείας Ευχαριστίας όχι ένας τυχαίος ναός αλλά το καύχημα του Πατριαρχείου της Μόσχας, η ιερά μονή της αγίας Τριάδος του αγίου Σεργίου του Ραντονέζ, για να ταπεινωθούν η ασέβεια και η ανθρώπινη αλαζονεία. Νόμιζαν ότι περιφρονώντας και ασεβώντας στην εκκλησιαστική τάξη, ο Θεός θα συνέχιζε με τη Θεία Χάρη να προστατεύει τους πιστούς. Έτσι ο Κύριος για παιδαγωγικούς λόγους επέτρεψε τη μετάδοση του ιού.

Αλλά ας περάσουμε στην αντίπερα όχθη. Ο Καίσαρας(= οι ειδικοί ) επέτρεψε τον τουρισμό, εξωτερικό και εσωτερικό και επήλθε ευρύτατη εξάπλωση της λοίμωξης. Λησμονούν οι ειδικοί ότι ‘’η υγεία είναι το ύψιστο αγαθό’’ και το αντικατέστησαν με το ‘’το ευρώ είναι το ύψιστο αγαθό’’. Ο αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ειρηναίος και άλλοι (δυστυχώς ελάχιστοι) αρχιερείς καθοδήγησαν σωστά τους πιστούς. Ο χώρος του ιερού ναού είναι είναι άγιος και αγιαστικός. Όσοι προσέρχονται με πίστη και ευλάβεια δεν έχουν να φοβηθούν τίποτε, οι μάσκες είναι εντελώς περιττές μέσα στους ναούς κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας! Στις πανδημίες γίνονται λιτανείες, ανοίγουν οι ιεροί ναοί, δεν κλείνουν. Υπάρχει περίσκεψη και αυτοκριτική. Για το τι πράξαμε, τι νομοθετήσαμε, σε τι δυσαρεστήσαμε Τον Κύριο κι ακόμη χειρότερα σε τι Τον εξοργίσαμε. Αντ’αυτού επιλέξαμε τους ειδικούς να κανονίσουν τα πάντα εκχωρώντας τους εν λευκώ κάθε ελευθερία μας. Η επόμενη κίνηση ανήκει στους προκαθήμενους της Εκκλησίας μας. Να κηρύξουν πανεθνική μετάνοια, να οργανώσουν λιτανείες και να ηχήσουν οι καμπάνες της πνευματικής αφύπνισης και ο πιστός λαός μας σαν άλλοι Νινευΐτες θα τους ακολουθήσει. Στην ανάγκη να συγκρουστούν. Στη Γαλλία και Ιταλία πλήθη πολιτών διαδηλώνουν και συγκρούονται με τις αρχές για να παραμείνουν ανοιχτά . . . . καφετέριες και κλάμπ! Εμείς γιατί να ολιγοψυχήσουμε; Όσο καιρό παραμένουν σε ισχύ αντίθεα νομοθετήματα που έφερε στη Βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ ή το πάλαι ποτέ ΠΑΣΟΚ και ψήφισε ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ με ελάχιστες εξαιρέσεις με τον ιδεοληπτικό υποκριτικό μανδύα των ‘’ανθρώπινων δικαιωμάτων’’ , τα οποία μετέτρεψαν την χριστιανική ορθόδοξη Ελλάδα σε μια μεγάλη κλινική εκτρώσεων, σε χώρα γερόντων και το χειρότερο όλων σε τόπο σοδομικό, σε μια χώρα που όλα επιτρέπονται, σε μια χώρα του ΠΑΝΤΑ ΠΡΑΤΤΕΙΝ (σύνθημα που είδα γραμμένο σε τοίχο κτηρίου στην αλλοδαπή), ουδόλως θα εκπλαγούμε όταν θα μας βρουν πολύ χειρότερα δεινά.

Μόνο αν ανανήψουμε πνευματικά, αν μεταστραφούμε και ακυρώσουμε ό,τι αντίχριστο παρεισέφρησε κι έγινε νόμος του κράτους, θα ανακάμψει ο ιός και θα τραπεί σε φυγή· και τότε κατά τον στίχο τον καβαφοειδή:
οι ειδικοί θα απολέσουν την δύναμίν των, ο λόγος των ισχνός θα καταντήσει ουδόλως πειστικός, στους δύστυχους ανθρώπους. Ίσως μάλιστα αποδράσουν κιόλας επικαλούμενοι ανάγκην αδήριτον από της ιστορίας το εύθραυστον σκηνικόν. Τα σχέδιά των ευοδωθέντα μερικώς εις ναυάγιον θα περιπέσουν.

Αναστάσιος Σεμίζογλου
καρδιολόγος
Βενιζέλου 30 Κοζάνη