Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΟΔΗΓΩΝ ΚΩΣΤΑΣ ΛΙΟΥΦΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

– Πεσμένη η αγορά της Κοζάνης -Συγκρατημένες οι τιμές για διπλώματα οδήγησης

Αλλαγές στον τρόπο εξέτασης για διπλώματα οδήγησης φέρνει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, με τους επαγγελματίες εκπαιδευτές  οδηγών να διαφωνούν με τις αλλαγές αυτές, λέγοντας ότι από τεχνικής φύσεως είναι πολύ δύσκολο να ισχύσουν.  Πιο συγκεκριμένα, το άρθρο 219 του πολυνομοσχεδίου προβλέπει τέλος στις παραστάσεις και νέο σύστημα εξετάσεων, οι οποίες θα γίνονται με τη χρήση του ίντερνετ και άλλων τεχνολογικών μέσων. Ουσιαστικά, προβλέπεται να  εφαρμοστεί ένα control system, για τον έλεγχο της όλης διαδικασίας των εξετάσεων με στόχο ο εξεταστής να βρίσκεται σε απόσταση από τον εξεταζόμενο.

Μιλώντας στον “Π.Λ.” το μέλος του σωματείου εκπαιδευτών οδηγών Δυτικής Μακεδονίας, Κώστας Λιούφης, ανέφερε πως το νέο σύστημα είναι πολύ δύσκολο να γίνει από τεχνικής φύσεως, σημειώνοντας πως ειδικά στο θέμα χρήσης καμερών ασφαλείας στους δρόμους, υπάρχουν οργανώσεις που αντιτίθενται σθεναρά  στην τοποθέτηση καμερών στις διασταυρώσεις, θέτοντας ζητήματα παραβίασης προσωπικών δεδομένων. Ακόμη, αναρωτήθηκε πως θα μπουν κάμερες ασφαλείας στο εκπαιδευτικό Ι.Χ. , με τι έξοδα αυτές θα τοποθετηθούν (λέγοντας πως θα τα χρεωθούν οι σχολές οδηγών), αλλά και πόσο εύκολη θα είναι η εξέταση του υποψήφιου οδηγού σε δημόσιο χώρο. Επίσης, αναρωτήθηκε αν οι άλλοι χρήστες της οδού θα γνωρίζουν ότι κινηματογραφούνται, ομοίως για λόγους παραβίασης προσωπικών δεδομένων.

Σε κάθε περίπτωση, ο ίδιος εκτιμάει πως η τοποθέτηση καμερών που θα καταγράφουν στον εξεταζόμενο θα του αυξήσουν το ψυχολογικό στρες, ενώ ερωτηματικά εγείρονται και για την διαδικασία που θα γίνεται μέσω internet. “Αν πέσει το internet τι θα κάνουμε; θα χρειαστεί να ξαναδώσει ο υποψήφιος; Και αν τη δεύτερο φορά αγχωθεί και κοπεί, τι θα γίνει”, αναρωτήθηκε εύλογα  . Στην αιτίαση του υπουργού πως το νέο σύστημα θα μειώσει το κόστος των εξετάσεων, γιατί δεν θα χρειαστεί να μετακινούνται από και προς το χώρο οι εξεταστές, ο κ. Λιούφης είπε πως αυτό θα ισχύει, από την άλλη όμως, σημειώνει πως όλοι οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι θα επωμιστούν το κόστος αγοράς ενός σαθρού συστήματος εξέτασης. Μάλιστα σημείωσε πως στα επαγγελματικά φορτηγά, οι εκπαιδευτές οδηγών χρειάστηκε να προμηθευτούν ένα επιπλέον κάθισμα εγκεκριμένου τύπου για τα οχήματά τους, ώστε να κάθετε ο εξεταστής. Τώρα που δεν θα υπάρχει εξεταστής στο φορτηγό, το κόστος αυτό πάει χαμένο, σημειώνει!

Οδηγική παιδεία

Ερωτηθείς σχετικά με το τι προτείνεται να γίνει, ο κ. Λιούφης απάντησε πως η υπάρχουσα κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί , αρχής γενομένης από τη δική μας παιδεία. “Ο έλεγχος μπορεί να γίνεται τίμια και σωστά και αυτό εξαρτάται από τη δική μας παιδεία. Να μην υπάρχει Big brother στις εξετάσεις. Αυτό το σύστημα δεν εφαρμόζεται πουθενά στον κόσμο! Το τωρινό σύστημα δεν είναι το χειρότερο, αλλά μπορεί να βελτιωθεί πολύ. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι μια ευρεία συζήτηση του κλάδου  με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς”, είπε χαρακτηριστικά. Μάλιστα στάθηκε και στο ουσιαστικό κομμάτι , λέγοντας πως το να βγαίνει κάποιος άξιος οδηγός στο δρόμο, είναι πολύ σημαντικό: “Κάποιος που θέλει να βγάλει δίπλα στα 18 είναι ήδη αρκετά μεγάλος ώστε παιδαγωγικά να μπορώ να του δείξω . Αλλά, ο τρόπος που πρέπει να μπει κάποιος στο δρόμο και να βγει, είναι κανόνες επικοινωνίας. Εμείς δεν μάθαμε να επικοινωνούμε σωστά από το σχολείο και το σπίτι, δεν μάθαμε να οδηγούμε κανόνες, πως θα το κάνουμε τώρα, σωστά;”, αναρωτήθηκε!

Επίσης, αναφορικά με τα πρόστιμα, απάντησε πως είναι προτιμότερο να υπάρχει βεβαίωση προστίμου παρά να μπαίνουν βαριά πρόστιμα, λέγοντας ωστόσο ότι ο έλεγχος τροχαίας μέσω καμερών είναι καλός και μπορεί να βοηθήσει.

Μεγάλη πτώση του τζίρου στην έκδοση διπλωμάτων στην Κοζάνη!

Τέλος , ερωτηθείς για το πως κινείται η αγορά της Κοζάνης στον τομέα έκδοσης διπλωμάτων, ο κ. Λιούφης έκανε λόγο για μεγάλη πτώση του τζίρου, τη στιγμή μάλιστα που αυξήθηκαν τόσο τα παράβολα, όσο και οι τιμές των καυσίμων, αλλά και οι υποχρεωτικές ώρες εκπαίδευσης (πήγαν στις 25). Μάλιστα, ενδεικτικά, από τιμές, είπε πως στην Κοζάνη μπορεί κανείς να βγάλει δίπλωμα από τα 730 ευρώ που ίσχυε όταν μπήκαμε στο ευρώ, στα 450-500 ευρώ, με όλες τις ώρες εκπαίδευσης, παράβολα , έξοοδα για βενζίνες και εισφορές που έχουν οι επαγγελματίες….”πρέπει να δουλέψει πολύ για να συντηρηθείς”, κατέληξε.

 

Β.Σ.