Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΩΗ ΜΗΛΙΟΥ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΛΟΓΟΣ
– Τι λέει για ενδοσχολική βία, τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες & το ολοήμερο

Για τον ρόλο του σχολικού συμβούλου και ειδικότερα τις περιπτώσεις στις οποίες χρειάζεται να καταφεύγουν σε αυτόν οι γονείς, αναφέρθηκε μιλώντας στο ράδιοΛόγος και τον Λύσανδρο Ρήγα η σχολική σύμβουλος  της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης Ζωή Μήλιου.
Οι σχολικοί σύμβουλοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν την ευθύνη της επιστημονικής καθοδήγησης των εκπαιδευτικών μιας περιφέρειας. Οι σχολικοί σύμβουλοι της Κοζάνης υπάγονται στην περιφερειακή Διεύθυνση εκπαίδευσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Μακεδονίας , που καθοδηγείται από τον προϊστάμενο παιδαγωγικής καθοδήγησης του οικείου τμήματος. Οι ρόλοι τους είναι πολυσύνθετοι και πολυδιάστατοι : Υποστηρίζουν την εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών που εφαρμόζονται στο εκπαιδευτικό σύστημα, με συνεχή προσπάθεια ώστε να είναι κατανοητή η προσπάθεια των καινοτομιών αυτών για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή τους μέσα στην εκπαιδευτική τάξη.

zoi_miliou

Ζωή Μήλιου, Σχολική Σύμβουλος

Οι σχολικοί σύμβουλοι συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς, τους διευθυντές και τους γονείς, βοηθώντας και συμμετέχοντας στον σχολικό προγραμματισμό , ενθαρρύνοντας και καθοδηγώντας για την εφαρμογή του. Έχουν, επίσης, σημαντικό εκπαιδευτικό έργο, αναλαμβάνοντας επιμορφωτικές πρωτοβουλίες για την παιδαγωγική πράξη και τη σχέση εκπαιδευτικών με μαθητές. Συμβάλλουν στον ορθό τρόπο επικοινωνίας μαθητών και εκπαιδευτικών, ώστε να λειτουργεί εύρυθμα το σχολείο. Ακόμη, συνεργάζονται με συλλόγους γονέων, τοπική αυτοδιοίκηση.
Έχουν καθοδηγητικό και συμβουλευτικό ρόλο, ενώ τις αποφάσεις παίρνουν οι διοικήσεις των σχολείων και οι διευθυντές εκπαίδευσης. Οι γονείς μπορούν να καταφεύγουν σε σχολικό σύμβουλο, για οποιαδήποτε ζήτημα, αφού επικοινωνήσει πρώτιστα με το δάσκαλο της τάξης , ακολούθως με τον διευθυντή και αν δεν βρεθεί λύση, επεμβαίνει ο σχολικός σύμβουλος ώστε να μπορέσει να εφαρμοστεί πρόγραμμα παρέμβασης και να δοθεί λύση. Μπορεί, βέβαια, να συζητήσει ο κάθε γονέας απευθείας με τον σχολικό σύμβολο, για κάθε πρόβλημα που χρειάζεται να λυθεί. προκύπτουν ζητήματα για σχέσεις γονέων που επηρεάζουν το παιδί και το μαθησιακή του επίπεδο. Επίσης, προκύπτουν ζητήματα δύσκολης επικοινωνίας με το δάσκαλο , με επίκεντρο τον μαθητή.

 
Η ενδοσχολική βία στα σχολεία

bullying
Για τυχόν φαινόμενα εκφοβισμού, σοβαρά φαινόμενα ενδοσχολικής βίας όπως ορίζονται στη βιβλιογραφία, δεν υπάρχουν. Χαρακτηριστικά είναι η επανάληψη συμπεριφοράς και η αδικαιολόγητη πρόκλησή της και η ανισσοροπία αναφορικά με τη δύναμη. Τα χαρακτηριστικά αυτά δεν εντοπίζονται σε περιστατικά,. ωστόσο συγκρούσεις υπάρχουν, αναφέρονται και διαχειρίζονται. Οι συγκρούσεις είναι αναπόφευκτο να υπάρχουν, αφού οι μαθητές είναι σε μια ηλικία που έχουν μια δυναμική , αλλά οι συγκρούσεις αυτές διαχειρίζονται από τα ίδια τα παιδιά. Αυτό που ενδιαφέρει τους εκπαιδευτικούς είναι να μην παρουσιάζονται τέτοια φαινόμενα και όταν παρουσιαστούν να διαχειρίζονται με τον πιο καλό τρόπο, με στόχο την πρόληψη. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια έξαρση της ενδοσχολικής βίας, κάτι που απασχολεί τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θέλουν ωστόσο να το παρουσιάζουν στις πραγματικές τους διαστάσεις.

 
Για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

learningdisability
Αναφορικά με τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, και τους γονείς που πολλές φορές δεν τις αποκαλύπτουν ώστε ο μαθητής να μην “στιγματιστεί”, η κ. Μήλιου απάντησε πως:  “Οι νηπιαγωγοί ανιχνεύουν περιστατικά μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες,. Προσεγγίζουν τους γονείς με ευαισθησία και αν οι γονείς το κατανοούν, απευθύνονται σε κατάλληλους φορείς για να πάρουν μια πρώτη αξιολόγηση για να βοηθηθεί το παιδί. Ένας δάσκαλος με εμπειρία προσεγγίζει το παιδί και ζητάει μια γνωμάτευση που προτείνει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρέμβασης για να προσφέρει ότι χρειάζεται για το παιδί, σε μια κανονική τάξη. Το τελευταίο καιρό επειδή υπάρχουν τάξεις μεικτών ικανοτήτων, αν ο γονέας επιλέξει να γράψει το παιδί του στο κανονικό σχολείο, πρέπει να στηριχθεί, με τμήματα ένταξης και άλλες βοήθειες”. Πολλές φορές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη συνεργασία τους με γονείς, αλλά επιμένουν γιατί ο τομέας είναι ευαίσθητος και οι οικογένειες χρειάζονται στήριξη.

 
Για τους μαθητές χωρίς δεκατιανό

kolatsio-sxoleio-1_0
Με τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που διανύουμε, υπάρχουν παιδιά που έχουν πρόβλημα με τη διατροφή τους. Εκεί επεμβαίνουν δίκτυα αλληλεγγύης, ενώ οι σχολικοί σύμβουλοι ζητούν από εκπαιδευτικούς να επεμβαίνουν για μαθητές που πηγαίνουν σχολείο χωρίς δεκατιανό και φαγητό. Εκεί επεμβαίνουν υπηρεσίες του δήμου και άλλοι φορείς, βοηθώντας με διακριτικότητα, εφόσον οι γονείς το επιθυμούν.

 
Για το ολοήμερο σχολείο
Φέτος το ολοήμερο λειτουργεί με διαφορετική μορφή , με 8 και 9 ώρες διδασκαλίας σε κάθε σχολείο. Πέρυσι ενημερώθηκαν όλοι οι γονείς για τη σχολική χρονιά 2016-207, συμπληρώνοντας αν έχουν ανάγκη ολοημέρου και την ώρα αποχώρησης (3 ή 4 μ.μ.). Το σχολείο απευθύνεται σε γονείς που εργάζονται και σε μονογονεϊκές οικογένειες κ.ο.κ. Με βάσει τις δηλώσεις αυτές συμπληρώθηκαν τα τμήματα, τα οποία πλαισιώθηκαν με εκπαιδευτικούς διδασκαλίας και δραστηριοτήτων. Όταν το παιδί φοιτά στο συγκεκριμένο τμήμα, αν καταργηθεί η οικογένεια πρέπει να βρει εναλλακτική λύση. Αυτά λαμβάνονται υπόψη από τους σχολικούς συμβούλους, ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα, τόνισε η κ. Μήλιου.
Πληροφορίες στο τηλέφωνο : 2461021695.


Β.Σ.
χορηγοί της εκπομπής ράδιοΛόγος: Εστιατόριο “Χρυσός Σκούφος”, Νικολάου Security, Toyota Γιαραμάζης Α.Ε.