Την Παρασκευή εκπνέει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος, δηλαδή της πρώτης φάσης του διαγωνισμού, για την 35ετή τουλάχιστον παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Το απόγευμα το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να ανακοινώσει τα εταιρικά σχήματα που εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Κατόπιν, θα ακολουθήσει η έναρξη της β’ φάσης του διαγωνισμού και η υποβολή δεσμευτικών προσφορών.Το ενδιαφέρον για την Εγνατία Οδό αναμένεται μεγάλο. Ήδη στην κατασκευαστική αγορά ακούγεται ότι θα ενδιαφερθούν σχεδόν όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού.

Το συνολικό κόστος κατασκευής της Εγνατίας, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία που έχει το Δημόσιο, ανήλθε σε 7,790 δισ. ευρώ και χρηματοδοτήθηκε από εθνικούς πόρους και την Ε.Ε., και ειδικότερα το Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.

Εδώ το μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι πρόκειται για έναν «έτοιμο» αυτοκινητόδρομο, ο οποίος με την σταδιακή προσθήκη των σταθμών διοδίων, και τη δημιουργία μερικών μεγάλων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ), μπορεί να αποδώσει άμεσα στο παραχωρησιούχο. Περαιτέρω προοπτικές δημιουργεί για την Εγνατία Οδό η επικείμενη ιδιωτικοποίηση των λιμένων Ηγουμενίτσας και Αλεξανδρούπολης.

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» προκήρυξαν 24ωρη απεργία για την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου, ημέρα υποβολής «εκδήλωσης ενδιαφέροντος» για τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων.

in.gr