ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΖΗΤΑΕΙ Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ

– “Καινοτόμο σχέδιο που βλέπει μπροστά, αλλά πρέπει να δώσει λύσεις σε υπαρκτά προβλήματα” λέει ο Σάκης Δραγατσίκας

 

Θετικοί ως προς το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας, αλλά με σημαντικές επισημάνσεις ως προς την εφαρμογή του, για δύο κυρίως ζητήματα ( το πάρκιγκ και τη σειρά με την οποία θα γίνουν τα έργα, που θα επηρεάσουν το κυκλοφοριακό της Κοζάνης), είναι ο εμπορικός κόσμος της Κοζάνης , ενώ μια αναλυτική και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ανακοίνωση εξέδωσε πρόσφατα ο Εμπορικός Σύλλογος Κοζάνης, μετά από συνάντηση που είχε με την ομάδα του υπεύθυνου για το έργο, συγκοινωνιολόγου, Θάνου Βλαστού, από το Μετσόβειο Πολυτεχνείο.

“Υπόγεια πάρκιγκ ή συμφωνία με τα ιδιωτικά”

Μιλώντας στον “Π.Λ.” ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης Σάκης Δραγατσίκας, επεσήμανες τις ενστάσεις τους για το ΣΒΑΚ, λέγοντας πως ναι μεν είναι θετικοί αλλά πρέπει να λυθεί, πρότιστα, το μεγάλο πρόβλημα με τις θέσεις στάθμευσης που θα χαθούν από το κέντρο όταν εφαρμοστούν τα σχέδια για πεζοδρομήσεις, μονοδρομήσεις και διαπλατύνσεις πεζοδρομίων. “Πού θα μεταφερθούν τα αυτοκίνητα;”, λέει ο ίδιος , προσθέτοντας πως ο εμπορικός κόσμος προτείνει τη δημιουργία δημοτικού πάρκιγκ. Στην πρόταση αυτή, η επιστημονική ομάδα απάντησε πως δεν είναι εφικτό να γίνει στην Πλατεία Λασσάνη, όπως προτάθηκε, ενώ έγινε άλλη μια πρόταση για τα Αλώνια. Σε κάθε περίπτωση οι έμποροι μιλούν για εκατοντάδες χαμένες θέσεις στάθμευσης, λέγοντας πως πρέπει να ληφθεί μέριμαν για δύο τουλάχιστον πάρκιγκ 500 θέσεων σε κοντινή απόσταση από το ιστορικό κέντρο της Κοζάνης. Ο εν λόγω χώρος στάθμευσης, προσθέτει, θα μπορούσε να είναι και υπόγειος, ενώ η αμέσως επόμενη ενδιαφέρουσα πρόταση είναι να υπάρξει συμφωνία με τα υφιστάμενα ιδιωτικά πάρκιγκ και μετά την κατάλληλη συμφωνία του Δήμου, να  υπάρξει άλλη μεταχείριση για τον μόνιμο κάτοικο των π0εριοχών αυτών, άλλη για τον επαγγελματία και φυσικά να μεριμνήσει και για τον επισκέπτη. “Να γίνει μελέτη και να ξέρουμε τι θα πληρώνει ο καθένας, να υπάρξει προνομιακή μεταχείριση για τον άνεργο ή τον χαμηλο-εισοδηματία”, λέει με νόημα ο κ. Δραγατσίκας, σε μια πρόταση που θα είχε ενδιαφέρον η υλοποίησή της.

“Αν δεν γίνουν σωστά οι αλλαγές, το κέντρο θα γίνει ερείπιο”

Η δεύτερη ένσταση, αφορά τη σειρά με την οποία θα υλοποιηθούν τα έργα, με τον κ. Δραγατσίκα να σημειώνει πως με τον σχεδιασμό για δακτύλιους (τρεις μικρούς στο κέντρο και έναν εξωτερικό περιφερειακό ώστε να μην εισέρχονται ΙΧ στο κέντρο), αν δεν υπάρξουν συνεννοήσεις με τη δημόσια συγκοινωνία πρώτα ώστε να εξυπηρετείται το κοινό γρήγορα, τότε θα υπάρξει πρόβλημα στάθμευσης αλλά και διέλευσης στο κέντρο! “Αν δεν γίνουν σωστά αυτά τα μέτρα, το κέντρο θα γίνει ερείπιο! Θα μετακινηθεί και θα ερημώσει. Προβλέπονται μονοδρομήσεις σε στενά του κέντρου, μονοδρόμηση της Παύλου Μελά , περιφερειακή κίνηση των οχημάτων και άλλα κυκλοφοριακά μέτρα , μέτρα που θα αποσυμφορίσουν το κέντρο , αλλά αν κάνεις σήμερα την Π. Μελά μονόδρομο , με την υφιστάμενη κατάσταση, καθάρισες το κέντρο”, σημείωσε με νόημα, λέγοντας πως αν δεν γίνουν με τη σωστή σειρά οι αλλαγές, η πόλη θα χειροτερεύσει αντί να βελτιωθεί!

“Πρέπει να δοθεί λύση στο πάρκιγκ και στα άλλα θέματα που θέτουμε. Το σχέδιο εκτιμούμε ότι θα είναι προς το καλό των πολιτών . Ποιος δεν θέλει μεγαλύτερα πεζοδρόμια; Υπάρχει προοπτική για την πόλη, σε βάθος χρόνου. Είναι καινοτόμο σχέδιο και βλέπει μακριά. Η πόλη θα αποκτήσει νέο πρόσωπο αλλά οι ενστάσεις μας είναι πραγματικά προβλήματα που πιστεύουμε ότι πρέπει να λυθούν και να βρεθεί λύση”, καταλήγει ο κ Δραγατσίκας.

Β.Σ.

Εμπορικός Σύλλογος Κοζάνης: «Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας’ ΝΑΙ μεν ΑΛΛΑ…»