Στο πλαίσιο της προηγηθείσας τριήμερης συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής επί της προτάσεως δυσπιστίας κατά του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα, που υπέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ, ο Βουλευτής του Ν. Κοζάνης κ. Γιώργος Αμανατίδης επρόκειτο να τοποθετηθεί. Επειδή λόγω της έναρξης των ομιλιών των Αρχηγών των κομμάτων, αυτό δεν κατέστη δυνατό, παρατίθεται το πλήρες κείμενο της ομιλίας, όπως επρόκειτο να την αναπτύξει:

κ. Πρόεδρε,
κ.κ. Υπουργοί,
αγαπητοί συνάδελφοι,

Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με μία διαπίστωση :
“αναγνωρίζουμε στην πρόταση δυσπιστίας την ομορφιά της σαν την προυπόθεση να ακουστεί η αλήθεια και να αποκατασταθεί η πραγματικότητα”.

Γιατί η ενέργεια αυτή μετεξελίσσεται, με όλα τα πραγματικά γεγονότα που προβάλλαμε το 3ημερο αυτό, σε επικράτηση της αλήθειας.

Οι «δυσπιστούντες» ομιλητές ενώ κάνουν μικρή μόνον αναφορά στο σ/ν για τη “ρύθμιση οφειλών και την παροχή δεύτερης ευκαιρίας” καθώς και στη βασική αιτία της διαφοροποίησης που είναι οι «ευάλωτοι οφειλέτες», βρίσκουν την ευκαιρία να κρίνουν την Κυβέρνηση μέσα από τη δική τους οπτική.

Μία Κυβέρνηση που, με την ανάληψη των καθηκόντων της άλλαξε μονομιάς την εικόνα που έχουν οι Έλληνες και οι ξένοι για τη χώρα μας, που αξιολογείται ως ασφαλής προορισμός για επισκέπτες και επενδυτές.
Που ενισχύσαμε την αίσθηση ασφάλειας για τους δανειστές κάθε φορά που βγαίνουμε στις αγορές για αναζήτηση κεφαλαίων.

Που δώσαμε ώθηση στην επενδυτική δυναμική, με τη μείωση των φόρων και των επιβαρύνσεων, την επιτάχυνση των αδειοδοτικών διαδικασιών και τη μείωση των χρόνων από το σχεδιασμό μέχρι την υλοποίηση.

Που μειώσαμε τις επιβαρύνσεις στα νοικοκυριά και απελευθερώσαμε την καταναλωτική δυναμική τους.

Που κινητοποιήσαμε την οικονομία ως προϋπόθεση δημιουργίας πλούτου.

Που ενισχύσαμε τους θεσμούς και απελευθερώσαμε την αναπτυξιακή δυναμική της χώρας.

Που δημιουργούμε και ενισχύουμε συνεχώς την ψηφιακή Ελλάδα με τη δημιουργία χρηστικών εργαλείων ΤπΕ προς όφελος του πολίτη, του επιχειρηματία και της Δημόσιας Διοίκησης.

Που ενισχύσαμε και στελεχώσαμε τις Δομές Υγείας.

Ναι, η πανδημία δημιούργησε έντονη ανάγκη γι’ αυτό. Η επίτευξη όμως των στόχων αποτυπώνει την ικανότητα της Κυβέρνησης – της Χώρας να απαντάει παραγωγικά στα δύσκολα και να πετυχαίνει στόχους κάτω από δυσμενείς συνθήκες.

Αναφερόμαστε σε μία Κυβέρνηση που αντιμετωπίζει την Ελληνική ύπαιθρο σαν χώρο δημιουργίας υπεραξίας, όπου οι αγρότες θα πρέπει να λειτουργούν σαν μικροί επιχειρηματίες με την Πολιτεία – το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αρωγό στο σχεδιασμό και εφαρμογή των πολιτικών. Συμπαραστάτη στα δύσκολα.
Μία Κυβέρνηση που, για 1η φορά, κατέβαλε έγκαιρα και στο σύνολο τις αποζημιώσεις για ζημιές στην αγροτική παραγωγή και θα κάνει το ίδιο τουλάχιστον το 2021 δίνοντας ανάσα στους γεωργούς.

Μία Κυβέρνηση που ενίσχυσε το αυτοδιοίκητο και προσάρμοσε την εκπαίδευση με το βλέμμα στο μέλλον. Στις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας, στην απελευθέρωση της εκπαιδευτικής δυναμικής, στη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών όλων των επιπέδων σε περιβάλλον σύγχρονης τεχνολογίας.

Την ίδια περίοδο σχεδιάζεται η νέα προοπτική, η νέα θέση της χώρας στο παγκόσμιο περιβάλλον.

Ωριμάζουν οι μεγάλες επιλογές και οι υποδομές που θα φέρουν οριστικά τη χώρα στο προσκήνιο ως έναν ελκυστικό τόπο με ενισχυμένη προσβασιμότητα και με εξωστρέφεια, γεωπολιτικό σταυροδρόμι και ενεργειακό κόμβο.

Μία Κυβέρνηση που ενίσχυσε την ασφάλεια των πολιτών στις γειτονιές και στους χώρους συνάθροισης.

Που έκανε υπερήφανους τους Έλληνες για τον τρόπο αντιμετώπισης της κρίσης στα χερσαία σύνορά της, στα θέματα των μεταναστών/προσφύγων.

Που ενίσχυσε τη δικαιοσύνη διαμορφώνοντας το κατάλληλο θεσμικό περιβάλλον.

Που πήρε σημαντικές αποφάσεις και έκανε τις αναγκαίες προσαρμογές στα θέματα του αθλητισμού, ενισχύοντας το αυτοδιοίκητο και διαμορφώνοντας μία νέα αντίληψη για το περιβάλλον εκδήλωσης κάθε μορφής αθλητικής δράσης.

Που αναδεικνύει τον πολιτισμό και το περιβάλλον σαν μακροπρόθεσμη παραγωγική επένδυση, ένα «περιβάλλον δημιουργίας».

Που αναδεικνύει το ρόλο της αυτοδιοίκησης ως «παραγωγού ανάπτυξης», με νέες πρωτοβουλίες που ανοίγουν δρόμους και προωθούν τις αναγκαίες προσαρμογές.

Ταυτόχρονα το Υπουργείο Εσωτερικών είναι αρωγός και αντιδρά άμεσα στηρίζοντας την αυτοδιοίκηση στα δύσκολα, στις φυσικές καταστροφές.

Δεκάδες άλλες παρεμβάσεις που αλλάζουν το περιβάλλον λειτουργίας της χώρας και ενισχύουν την κοινωνική συνοχή και την ποιότητα ζωής ολοκληρώθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη με πιο σημαντικές το νέο ασφαλιστικό σύστημα και η επιτάχυνση καταβολής των συντάξεων.

Σημαντικές πρωτοβουλίες και για τις περιοχές σε φάση απανθρακοποίησης όπως ο Ν. Κοζάνης.

Ξεχωριστή θέση έχουν :
– Ο «επαγγελματισμός» στην αντιμετώπιση της πανδημίας που προσφέρει ένα τεράστιο απόθεμα εμπιστοσύνης και αποδοχής της Κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ναι, όσο δυσκολεύουν τα πράγματα στα θέματα της πανδημίας τόσο αυξάνεται η αποτελεσματικότητα και η εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του Πρωθυπουργού.
Η πανδημία είναι παγκόσμια και εντεινόμενη και η χώρας μας, παρά τα πολύ θετικά αποτελέσματα, δεν βρίσκεται σε γυάλα.

– Η συνεπής και βασισμένη στο διεθνές δίκαιο αντιμετώπιση της κρίσης στο Αιγαίο και της επεκτατικής πολιτικής του Τούρκου Προέδρου, που είχε θετικό αποτέλεσμα στη διεύρυνση και ενίσχυση των συμμαχιών μας.

Με τις συχνές επαφές του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εξωτερικών κάναμε την ευρύτερη περιοχή μια γειτονιά.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
από όλους και κυρίως από τους συναδέλφους του ΣΥΡΙΖΑ έγινε πολύ μικρή αναφορά στα επίμαχα άρθρα του σ/ν, ίσως γιατί δεν αποτελούν την πραγματική αιτία της πρότασης δυσπιστίας. Τα άρθρα 217 μέχρι 226 που αφορούν στους «ευάλωτους οφειλέτες» χρησιμοποιούνται, από όσους διαφωνούν, μόνον εσκεμένα για δημιουργία εντυπώσεων «τσιμπολογώντας» κάποιες από τις προβλέψεις τους.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η πρόταση δυσπιστίας κατά του Υπουργού Οικονομικών κ. Σταικούρα, ενός Υπουργού που τον εκτιμώ για την παραγωγή σημαντικού νομοθετικού έργου. Κυρίως όμως γιατί σε κάθε αναλήθεια ή μισή αλήθεια και σε κάθε φαρισαϊσμό ξεδιπλώνει τη βαθειά γνώση του στα ζητήματα της οικονομίας και του Χαρτοφυλακίου του.

Προσκομίζει πληθώρα αποδεικτικών στοιχείων για όσα λέει και αντικρούει πειστικά τα όσα άκυρα ακούγονται στην αίθουσα αυτή. Η αποδεικτική διαδικασία είναι χρήσιμη γιατί δεν μπορεί να αμφισβητηθεί.

Αγαπητοί συνάδελφοι,
οι ρυθμίσεις για τους ευάλωτους οφειλέτες και πιο ειδικά για τη μίσθωση της κύριας κατοικίας, την παροχή του επιδόματος ενοικίου, του εγγυημένου εισοδήματος και η στήριξη μέσω των υπόλοιπων μηχανισμών και ρυθμίσεων όπως π.χ η πρόβλεψη, η έγκαιρη προειδοποίηση, ο εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών (έως 240 δόσεις – 20 χρόνια για χρέη προς Τράπεζες, Διαχειριστές Δανείων, Δημόσιο), η κρατική επιδότηση δανείων 1ης κατοικίας των ευάλωτων νοικοκυριών για 5 έτη και η πλήρης διαγραφή όλων των χρεών για όσους αδυνατούν να αποπληρώσουν τις οφειλές τους χωρίς να συνεχίζουν να επιβαρύνουν τους ίδιους, τα παιδιά και τα εγγόνια τους δημιουργούν περιβάλλον ασφάλειας για το διάστημα μετά τη λήξη της διευθέτησης που έκανε η Κυβέρνηση με το άρθρο 77 του ν. 4714/2020 που καταψηφίσατε (Πρόγραμμα ΓΕΦΥΡΑ), οπότε και θα εφαρμοστούν οι ρυθμίσεις του παρόντος Σχεδίου Νόμου που θα ψηφίσουμε άμεσα.

Μία πάγια πολιτική κοινωνικής προστασίας των ευάλωτων νοικοκυριών.
Άλλωστε η προστασία της 1ης κατοικίας έληξε αρχικά τον Φεβρουάριο 2019 και με τις παρατάσεις που δόθηκαν πήγε μέχρι το τέλος του 2019. Είχε όμως μηδενική ελκυστικότητα καθόσον υποβλήθηκαν μόνο 1368 αιτήσεις.

Το σημαντικό είναι ότι δεν υπήρχε καμία μέριμνα για τα κόκκινα δάνεια που δημιουργήθηκαν από 1/1/2019 και εφεξής για τα επόμενα χρόνια.
Άρα, η χρησιμότητά του για το μέλλον ήταν ανύπαρκτη.
Όσο για την πρόταση δυσπιστίας την απορρίπτω ως αβάσιμη, προσχηματική, ανεπίκαιρη και κυρίως γιατί αφορά σε πρόσωπο που, χωρίς αμφιβολία, το αδικεί.
Επίσης, γιατί έρχεται σε αντίθεση με το ίδιο της το σκεπτικό που έτσι και αλλιώς είναι γενικό, δεν πείθει και γεννά ερωτήματα για το σκοπό και το χρόνο εκδήλωσής της.

Σας ευχαριστώ.