Το φροντιστήριο είναι ένα σημαντικό και απαραίτητο για κάθε μαθητή, κομμάτι της εκπαίδευσης, που έχει αναλάβει την προετοιμασία των μαθητών είτε από το γυμνάσιο είτε από το λύκειο, για τις απαιτήσεις του ανταγωνιστικού εκπαιδευτικού μας συστήματος. Διαχρονικά το φροντιστήριο είναι ένας αγαπημένος χώρος των μαθητών. Σχεδόν όλοι έχουν ευχάριστες αναμνήσεις από τα χρόνια που φοιτούσαν σε φροντιστήριο, σχεδόν όλοι θυμούνται τον αγαπημένο τους δάσκαλο, τον αγαπημένο τους συμμαθητή, τον άνθρωπο που με περίσσεια υπομονή σταθηκε δίπλα τους, τόσο στις ευχάριστες στιγμές και τις επιτυχίες αλλά και στις πιο κακές στιγμές, τις αποτυχίες.

Είναι όμως όλα τα φροντιστήρια ίδια και το ίδιο αποτελεσματικά; Τα φροντιστήρια είναι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και αυτό από μόνο του δίνει απάντηση στην προηγούμενη ερώτηση.. Οι υπηρεσίες που παρέχουν διαφέρουν από φροντιστήριο σε φροντιστήριο, γι’ αυτό ακριβώς το λόγο η επιλογή του φροντιστηρίου απαιτεί αρκετή προσοχή προκειμένου να επιλεχθεί το ιδανικό για κάθε παιδί.

Σίγουρα με μια επίσκεψη στο φροντιστήριο δεν μπορούμε να ανακαλύψουμε όσα θα έπρεπε να γνωρίζουμε για τις υπηρεσίες του ή για να κάνουμε τη σωστή επιλογή, ωστόσο μπορούμε να ελέγξουμε ορισμένα βασικά κριτήρια τα οποία στοιχειοθετούν την ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης του φροντιστηρίου και των καθηγητών του. Στα φροντιστήρια «Εν τάξη» στο Χαλάνδρι είναι η ιδανική επιλογή για φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης και μπορείτε να ενημερωθείτε περισσότερο πατώντας στον σύνδεσμο: https://www.en-taksi.gr

Ορισμένα λανθασμένα κριτήρια επιλογής φροντιστηρίου είναι τα εξής:

• φθηνά δίδακτρα/δελεαστικές προσφορές

Τα χαμηλά δίδακτρα και οι προσφορές γίνονται από φροντιστήρια που δεν έχουν μεγάλο βαθμό μαθητών (προφανώς για κάποιο συγκεκριμένο λόγο) στην προσπάθεια τους να δελεάσουν μαθητές και κυρίως γονείς. Σίγουρα όμως και υψηλά δίδακτρα δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη και το τέλειο φροντιστήριο

• πηγαίνει εκεί η παρέα μας

Η παρέα είναι ένας παράγοντας που αναμφισβήτητα επηρεάζει σημαντικά τους μαθητές στην επιλογή του φροντιστηρίου που θα πάνε. Στο φροντιστήριο πηγαίνουμε όμως για να κάνουμε μάθημα και για να λάβουμε γνώσεις που δεν μας παρέχει στον μέγιστο βαθμό το σχολείο. Η παρέα είναι καταλυτικός παράγοντας και βοηθάει στην εκπαιδευτική διαδικασία, μόνο στην περίπτωση που έχει τους ίδιους στόχους με εμάς.

• είναι το πλησιέστερο στο σπίτι μας
Το να είναι το φροντιστήριο κοντά στο σπίτι μας είναι σίγουρα βολικό. Πιο σημαντικό όμως είναι το φροντιστήριο που θα επιλέξουμε να ανταπεξέλθει ιδανικά στις απαιτήσεις και τις ανάγκες μας. Αξίζει τον κόπο κάποια βροχερή μέρα να μεταφέρουμε το παιδί στο φροντιστήριο, ακόμη και αν αυτό δεν βρίσκεται και τόσο κοντά στο σπίτι μας. Το φροντιστήριο μακροπρόθεσμα θα μας το ξεπληρώσει.

Ορισμένα ορθά κριτήρια επιλογής φροντιστηρίου είναι τα εξής:

• εκπαιδευτικό προσωπικό

Το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι η δύναμη και η ψυχή ενός φροντιστηρίου. Οι καθηγητές δεν είναι απλά εργαζόμενοι αλλά συνεργάτες στην προσπάθεια του φροντιστήριου να αποδόσει ουσιαστικό έργο και «μέντορες» στα παιδιά που δίνουν μάχη να εισαχθούν με επιτυχία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ένα φροντιστήριο που κάθε χρόνο αλλάζει καθηγητές σημαίνει ότι ή αυτό δεν είναι ικανοποιημένο από τη δουλειά των εκπαιδευτικών ή ότι οι εκπαιδευτικοί του δεν είναι ικανοποιημένοι από το φροντιστήριο. Συνεπώς ιδιαίτερο ρόλο παίζει η ποιότητα του προσωπικού.

• χώρος/περιβάλλον του φροντιστηρίου

Μια επίσκεψη στο φροντιστήριο επιβάλλεται, όχι όμως μόνο στον χώρο υποδοχής, δείτε όλους τους χώρους του φροντιστηρίου, τις αίθουσες στις οποίες γίνονται τα μαθήματα, και ιδιαίτερα τους χώρους υγιεινής. Τα παιδιά σας θα περνούν πολλές ώρες στο χώρο του φροντιστηρίου. Η υγιεινή και η καθαριότητα των χώρων και η ασφάλεια των παιδιών αποτελούν βασικό κριτήριο επιλογής.

•Επιτυχίες

Ο κύριος λόγος για τον οποίο πηγαίνετε σε ένα φροντιστήριο είναι η επιτυχία και η εκπλήρωση των στόχων του μαθητή. Το φροντιστήριο θα πρέπει να έχει δείγματα γραφής ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις και τους στόχους σας με τον καλύτερο τρόπο. Δείτε με προσοχή τους επιτυχόντες μαθητές του φροντιστηρίου αλλά με μεγαλύτερη προσοχή τις βαθμολογίες που πέτυχαν οι μαθητές στα μαθήματα που παρακολούθησαν στο φροντιστήριο. Περισσότερη προσοχή στις βαθμολογίες, γιατί στους επιτυχόντες λογίζονται και μαθητές που μπορεί να παρακολούθησαν ένα μόνο, ή σχετικά εύκολο, μάθημα στο φροντιστήριο. Η παρουσία του φροντιστηρίου στο χώρο των επιτυχιών πρέπει να είναι συνεχής έτσι ώστε να θεωρηθεί «επιτυχία»